onsdag 5 februari 2014

Våren 2014: IDUN Minerals


Vårens nyheter från  IDUN Minerals är här! Till min glädje är det  härliga blå toner i kombination med varmare brunt. Maskaran Silfr som jag gillar (läs min recension här) kommer i en brun variant. Tidigare hade jag alltid brun maskara, jag vet inte riktigt varför jag kom av mig med det, det blir mindre hårt till ansiktet än svart tycker jag.

Silfr är en förlängande och separerande maskara som dessutom innehåller närande peptider som stimulrerar fransarnas tillväxt. Precis som övriga maskaror från IDUN Minerals är den lämpad för personer med känsliga ögon och kontaktlinsbärare. Kostar 199 pix.

Duoskuggorna Blåklint och Skogsfru (149 kr) är nya i sortimentet. Blåklint ser härligt färgstark ut med en ljus himmelsblå skugga och en intensivt midnattsblå. Denna är jag nyfiken på!

Skogsfru ser också fin ut med en vaniljfärgad och en mörkare taupe-skugga.Användbara nyanser!

Singelskuggan till vänster i bild är highlightern Fjällsippa (129 kr). Den är varmt champagneskimrande och utgör ett komplement till kallare Vildkaprifol som funnits med ett tag. Om jag inte är helt ute och cyklar är den i krämform. jag tror att man kan få till en pigg look med lite Fjällsippa på brynben, i inre ögonvrå och på amourbåge och kindben.
 
Hela kollektionen ser fin ut tycker jag. Jag tror dessutom att alla produkterna går bra att kombinera. Ibland är det nära till hands att bara matcha blått med kalla toner, som vintervitt, grått och silver, men det kan bli minst lika fint med varm highlighter, bruna skuggor och brun maskara.

2 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Och mascaran verkar bra. Jag vill gärna att mina mascaror ska sitta ordentligt och tåla lite regn/tårar utan att vara vattenfast. Och att den inte försvinner under dagen. Det verkar vara orimliga krav, men Max Factor 2000 calorie klarade det. Problemet är att den är ganska parfymerad och jag har börjar undra om jag är lite känslig mot den. Väldigt tråkigt, nu letar jag ersättare! Köpte nyligen Lumene blueberry men har inte öppnat den än. Har du provat den? Blueberry Curl Volume.
    Jag har faktiskt inte testat något från Idun än, lite skämmigt, men så är det.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag har inte så mkt problem med att maskaran kommer på glid, på mig sitter Iduns väldigt bra! Parfym i maskara låter läskigt. Hu! Just Lumenen du nämner har jag inte testat, men både Lumene coh Idun brukar ju vara bra om man är känslig.

    Idun är en trevlig bekantskap, testa dem! Jag har varit nöjd med allt :)

    SvaraRadera