måndag 3 februari 2014

Blå måndag med reafynd på naglarna


Ny vecka betyder även ny blå måndag. ! Jag firar (?) med nya reafynder Mezmerised från Essie. Lättlackat med nya breda penseln, snabbtorkande och blankt och fint. Essie levererar som så ofta. Ytterligare på pluskontot kan nämnas att jag bara har ett lager på de flesta naglarna.

Rea i alla ära, men det kan ju lätt göra att man shoppar lite ogenomtänkt. Mezmerised är ett lack jag haft span på länge, så när jag hittade i en reakorg på H&M slog jag till utan eftertanke. När jag kom hem såg jag att det är ganska likt 397 från Depends vårkollektion 2014 som jag nyligen visat i bloggen. Kanske ska surfa lite i min egen blogg vis kommande shoppinglägen?
 

10 kommentarer:

  1. Åh, har de bytt penslar på Essielacken? Det var på tiden, gillar lacken men inte de smala penslarna de haft hittills.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mkt bra anledning för dig också att rota ett varv i hms reakorgar ;)

      Radera
  2. Breda penseln är underbar tycker jag! Och färgen klär dig!

    SvaraRadera
  3. Härlig blå!
    Skulle vilja fråga om nåt annat, har letat på bloggen men inte hittat. Nämligen vad du tyckte (eller din mamma) om Cliniderm Age Correct ögoncreme? Den som är dag o natt, två tuber i en förpackning. Behöver snart köpa ny ögoncreme och jag sneglar lite på den. Har använt Age Well, köpte ny när min vinstcreme var slut. Tuben gick sönder så jag var tvungen att trycka ut innehållet i en burk. Irriterande. Tänkte testa ny créme nu. Har du nåt annat tips? Behöver ju inte vara från apoteket, men jag har kupong på 20% som jag tänkte jag kunde använda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag ska fråga henne snarast! Jag hann själv test den litegrann och har för mig att jag gillade. Kan inte svära på det dock... Kan du utkräva prover kanske? Jag återkommer om detta!

      Just nu har jag en från L300 (glasburk m rosa lock), den är lite rikare och känns bra! Riktar sig till mogen hud. Min mamma fick överta tillhörande dag- och nattkräm medan jag körde på dem med bara fukt, men ögonkrämen behöll jag till vintersäsongen och nu testkör jag den. hoppas detta hjälper dig lite, jag ska svara lite bättre sen :)

      Radera
  4. Super snyggt och inte illa att det täcker så bra på ett lager, kan ju inte bli mycket bättre :)

    SvaraRadera
  5. Ser underbart ut! Fast känner igen det där med att komma hem och inse att man har tre likadana:)

    SvaraRadera