måndag 10 februari 2014

Nyhet: Clinique Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer

Tillåt mig presentera en ny dagkräm från Clinique! Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer lovar att återfukta, skydda och reparera huden hela dagen. Hög bredspektrum-SPF (UVA/UVB) och antioxidanter skyddar huden mot påfrestningar tillsammans med fukt som stärker hudbarriären. På så sätt hålls rynkor, linjer och ålderstecken på stången. Krämen ska också absorberas snabbt och kännas lätt och silkig på huden.

Pressutskicket presenteras som en nyttig frukost, och innehållet i krämen är ju inte helt olikt:
  • Antioxidanterna vitamin C och E.
  • Korn och vete som ger fukt och stärker hudbarriären.
  • Koffein (viktigast i frukosten, ju!) och någon slags korall som ska lugna huden.
Jag gillar redan den tidigare versionen av Superdefense, så jag ser verkligen fram emot att testa Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer. Det låter som en dagkräm som kan passa mig nu när solen äntligen är på väg tillbaka.

Jag återkommer med omdöme om några veckor. Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer landar i butikerna nu i februari och kostar 495 kr för 50 ml.

2 kommentarer: