torsdag 6 februari 2014

Nyfiken på: Cicamed ASD 3-in-1 Active Spot Treatment

En nyhet från Cicamed Medical Science-serie fångade mitt intresse när jag ögnade igenom mejlen. Cicamed ASD 3-in-1 är en trippelverkande behandling som ska hjälpa hudens förnyelseprocess och behandla blemmor, ärr och missfärgningar i ansiktet. Efter alla graviditetshormoners framfart i fejjan känner jag att jag i målgruppen för att testa en tub!  Produkten kan användas både som punktbehandling och på större ytor, till exempel för att motverka tilltäppta porer. Den ska dessutom förebygga uppkomsten av nya orenheter.

Utan att vara expert på området skulle jag säg att Cicamed ASD 3-in-1 verkar vara cosmesuticalaktig. Jag har inte så stor erfarenhet av sådan hudvård tidigare, så jag är nyfiken på hur min hud reagerar och på hur bra produkten fungerar.


Cicamed ASD 3-in-1 innehåller bland annat salicylsyra, zinkoxid och vitamin A som är aktiva ingredienser mot finnar. Naturliga ingredienser som Aloe Vera och Trollhassel ingår också med lugnande effekt på exempelvis rodnad. Silikon finns också med i innehållet, där det sägs skynda på läkningsprocessen och bidra till en bra miljö för läkning av är.
 
Cicamed ASD 3-in-1 Active Spot Treatment kostar 225kr och säljs på utvalda apotek och salonger över hela landet och på Cicameds hemsida.

3 kommentarer:

  1. Jag såg reklam för denna för några dagar sedan på Aftonbladets hemsida. Jag blev genast intresserad och kollade apoteket.se men hittade den inte där. Men det finns ju fler apotek. Jag har gamla ärr och märken efter finnar och tycker jag också är i målgrupp! Ska kolla in den på apoteken så snart jag kan!

    SvaraRadera
  2. Fast jag ser nu att namnet inte är likadant. Den andra hette Cicatrix har jag för mig. Men det låter som det skulle vara typ samma.
    Nåja, den ska spanas in!

    SvaraRadera
  3. Då skulle ju denna kunna vara något även för dig :)

    SvaraRadera