söndag 2 februari 2014

Cirkusmanikyr med Ciaté Dolls House Collection Spring 2014

I fredags berättade jag om bedårande söta Ciaté Dolls House Collection Spring 2014 som landat hos mig för påseende. Nyfiken som jag är kastade jag mig över alla fem lacken på en gång till en så kallad cirkusmanikyr eller skittle.

Lacken heter Poppet (ljuslila), Dolls House (beige), Paper Doll (vitt), Sweet Pea (mintgrönt) och Baby Doll (aprikos).

Porslinsliknande finish, vad innebar egentligen det? Jo, en lite kritig halvmatt vinylaktig yr, som dessutom hade en tendens att spricka, nästan som ett krackellack. Här ser ni alla lacken målade i tre lager. Det var inte helt lätt att få det jämnt och på ringfingret blev det som ni ser en spricka. Det har jag inte varit med om tidigare.

Nu är detta en ganska hastig swatch, men som ni förstår är jag ganska skeptisk till finishen. Här provade jag med blankt lack över, och då blev det bättre (även om in sprickan överbrygdes). Färgerna är ju fina!

Det ska bli kul att se lacken runt om i bloggosfären. Vad tycker ni om lacken? Har ni testat?

12 kommentarer:

  1. Hm. Nä, de verkar inte vara några höjdare. :/

    SvaraRadera
  2. Jättesöta färger, men jag blir verkligen skeptisk till finishen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också! Men jag ska prova igen ändå :)

      Radera
  3. Men alltså hmm, nja tveksamt. Tycker att de gör sig bra ihop så här men formulan verkar ju kass och på egen hand skulle nog de flesta färgerna va rätt trista..,

    SvaraRadera
  4. Nä jag gillar det inte, vill ha slätt och fint.

    SvaraRadera
  5. Nej, och om de dessutom är så svåra att lacka med så känns det inte som att ett köp lockar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska som sagt ge dem fler chanser, men än så länge känns det tveksamt...

      Radera
  6. Nej, det är ingen kollektion som lockar och finishen är inte för mig. SKulle inte köpa.

    SvaraRadera