tisdag 4 februari 2014

Sequin + Very Merry

För ett tag sedan visade Emma en sminkning där hon kombinerat skuggor ur båda Be Merry and Bright-paletterna från Too Faced (färgprover här!). Jag var bara tvungen att testa något liknande! Jag har till och med gjort en snarlik sminkning vid två tillfällen alldeles nyligen, bara för att lyckas fotografera. Den dagens öga som inte hamnade på blev lite mörkare, tealigare och snyggare (skryter jag om utan att lyckas visa....). Här ser ni versionen som råkade bli lite ljusare.

När jag kikar tillbaka på Emmas sminkning ser jag att hon kombinerat varma bruna nyanser med tealskuggan Sequin. Min hjärna hade visst omvandlat brunt till grönt... Jag har lagt Sequin längst ut, suddat ihop den med grön Very Merry som sedan fick övergå i guldiga Buttered Rum. Egg Nog ligger i inre ögonvrå och upp till brynbenet.

Utöver paletterna: Chubby Stick Intense Moisturizing Lip Colour Balm i Roomiest Rose  från Clinique, rouget Smultron från IDUN Minerals, 24/7 glide-on eye pencil i Covet från Urban Decay och IsaDoras nya maskara Volume & Curl

14 kommentarer:

  1. Åh detta var fantasiskt fint!
    Rouget smultron ser jättefint ut dessutom

    SvaraRadera
  2. Din version blev också fin! Jag älskar ju grönt så den omvandlingen störde inte mig, om vi säger så. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, grönt är inte dumt :) Men jag är sugen på "originalet" också :)

      Radera
  3. Underbart fint, så metalliskt!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Väldigt snyggt på dig.
    Grönt är himla fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Jag trivs så bra i grönt!

      Radera
  5. Det här blev ju jättefint! Det tealfärgade blev väldigt trevligt mot det gröna:)

    SvaraRadera
  6. Tack! Jag måste testa din variant också!

    SvaraRadera