tisdag 18 februari 2014

Hudvård från Botanics till testning

Botanics är ett märke som är helt nytt för mig. Nyligen damp det oväntat ner ett paket med lite hudvård för testning från dem. De jobbar med aktiva växtrextrakt i produkterna och satsar på återvunnet material i sina förpackningar. Jag har fått hem en rengöring och en nattkräm för testning:
 
Botanics All Bright Gentle Cleansing Cream (79 kr/ 250 ml) är en krämig rengöring som ska ta bort smink, olja och orenheter utan att torka ut hyn. Den innehåller AHA-syror och hibiscusextrakt som ska ge en mild exfoliering och därmed en slätare, mjukare och fräschare känsla i ansiktet. Jag brukar föredra skumrengöringar eller oljor, men ska ge denna en chans. Kanske behöver jag mildare rengöring än jag tror? AHA-syrorna gör också att den låter lovande tycker jag.
 
Nattkrämen Botanics Ultra Calm Skin Calmning Night Cream (oj, mycket lugnande här!) lugnar huden med lindblomma och återfuktande läkemalva. Precis som andra nattkrämer jobbar den under natten när huden är som mest mottaglig. Den låter bra tycker jag, enda orosmomentet är att jag inte hittar information kring huruvida den kan täppa till porer. Jag får helt enkelt testa och se! Botanics Ultra Calm Skin Calmning Night Cream kostar 99 kr för 50 ml.
 
Vid en snabb surf på märket blir jag nyfiken. Jag är också nyfiken på era erfarenheter av märket. Har ni testat Botanics? Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Ja, jag hade turen och vann ett set med hudvård från dem, och har testat det från och till och gillar dem. Sköna och behagliga. Det enda negativa var att dagcremen var ganska rinnande. Men jag gillar deras ansiktspeeling. :-)

    SvaraRadera
  2. Aldrig hört talas om, spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utbudet är verkligen galet stort nuförtiden :)

      Radera