söndag 16 februari 2014

Recension: Wen Cleansing Conditioner

Nu har jag förbrukat min första flaska WEN Cleansing Conditioner och är redo att delge er mina åsikter. Ja, ni läste rätt, världens långsammaste hårvårdsförbrukare har tagit sig igenom en 480-millilitersflaska! Vi kan alltså börja med att konstatera att jag gillar den så pass mycket att jag använt upp hela flaskan. Doften är diskret minitig, vilket är helt okej med mig. Den känns fräsch, naturlig och lite unisexig.
 
Jag har använt Cleansing Conditioner Sweat Almond Mint enligt instruktionen; som schampo, balsam och som leave-inbalsam. I början kändes håret kanske lite mindre "rent" än jämfört med "vanlig" hårtvätt. Det var dock ett övergående problem och pluskontot fylldes snabbt på med det faktum att mängden flaskor i duschen minskar och att min hårbotten helt har slutat klia som den annars ofta gör när mitt hår är nytvättat. Pumpflaskan ger också plus och balsameffekten är tillräckligt bra. Häftigt med en 2(eller3)-i-ett-produkt som faktiskt fungerar!
 
Jag är på det hela taget så nöjd med min nya hårregim att jag troligen kommer att fortsätta. Kanske inte livet ut, jag är alldeles för nyfiken för det, men nu jag hugger glatt in på nästa flaska! Jag är dock nöjdare med Cleansing Conditioner Sweat Almond Mint som schampo/balsam än som leave-in-balsam. Jag blir sugen på att testa WEN Styling Crème eller Wen Replenishing Treatment Mist också framöver!
Betyg: 4 av 5

6 kommentarer:

  1. Hmm... Nu blev jag ju nyfiken. Väldigt nyfiken. Och intresserad.

    SvaraRadera
  2. Det här har jag väntat på! Har dock hört att det är väldigt odrygt. Vad tycker du om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra! Kanske är det lite odrygt. Det går iallafall åt rejäla mängder produkt. Å andra sidan används ju flaskan istället för två eller tre andra flaskor. Det är lite svårt att jämföra!

      Min flaska räckte i ca två månader. Jag har väldigt långt och väldigt tjockt hår, tävttar håret lite mindre än två ggr i veckan. Här finns bild på min kalufs för jämförelse: http://skimmerskuggan.blogspot.se/2011/11/recension-davines-alchemic-copper.html

      Radera
  3. Så det är typ framtaget för balsammetoden? Måste man tvätta med specialschampo innan eller hur funkar det? Det låter spännande, måste nog researcha denna lite mer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, som en mer "produktig" version av balsammetoden. Man behöver inte specialtvätta först, det är bara att köra igång.

      Radera