måndag 17 februari 2014

Nyhet: Sophie la Girafe Baby

Giraffen Sophie är storfavorit hos många bebisar, så även hos min lille Nils. Jag blev rysligt nyfiken när jag hörde talas om att det skulle lanseras bebishudvård med söta Sophie på!

Bebisars hud är fem gånger tunnare än vuxnas och därmed ofta känsligare. De flesta av oss är nog extra noggranna med vad som får komma i närheten av den mjuka fina babyhuden. Detta har man tagit fasta på när man lanserade Sophie la Girafe Baby som tillverkas av finska Alva Organics Oy. I hudvården finns varken parfymer, färgämnen, ftalater parabener, klor eller andra läskiga kemikalier (listan i pressinfon är låååång!). Produkterna är dessutom Ecocert-märkta, dermatologiskt testade och 100% vegitabiliska.

I serien finns Body Lotion, Baby Oil, Face Cream, Protiection Cream, Bubble Bath och Hair & Body Wash. Jag inser nu när jag äntligen hade tid att kika närmare på detta att jag saknar prisuppgifter. Får återkomma med sådana längre fram!

Fyra av produkterna finns i ett trevligt start-kit. Jag har fått hem ett sådant för testning. Visst är de små tuberna söta? Ett hett presenttips till små barn eller blivande föräldrar! 

Sonen och jag återkommer med omdöme när vi testat ordentligt. Det slår mig också nu att ni kanske är nyfikna på fler babyprodukter och hudvård för småbarn? Jag har hunnit testa en del även om vi kör på ganska avskalade rutiner och mycket bepanthen här hemma... Lille Nils själv, däremot är mycket förtjust i alla tuber och flasko, sin necessär, hårborste, tandborste med mera (både arv och miljö tror jag!). Det får nog bli en ny kategori här i bloggen med taggen Nils necessär.

7 kommentarer:

  1. Jag vill läsa om Nils necessär. Vi har precis börjat med Weldas nya serie här hemma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nils necessär it is :)

      Weleda är jag också lite nyfiken på!

      Radera
  2. Haha, du kan ju köra en serie: Grooma din baby!
    :-)

    SvaraRadera
  3. Även om jag inte har småbarn längre läser jag gärna om Nils Neccesär! Det går ju utmärkt för oss gamlingar att använda babyprodukter också. Babyolja tex, Natusan tycker jag är bra till kroppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Babyolja är bra till himla mycket! Vi provade giraffoljan i babyansiktet ikväll, och den verkade väldigt skön :)

      Radera
  4. Oj, jag har inte insett att hudvård till bebisar är så utbrett. Spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyblivna päron har mer köpkraft än man tror :)

      Radera