fredag 7 januari 2011

Dagens öga: blågrönt med Lancôme



Idag blandade jag tealblått med ett uns militärgrönt för att få till rätt mörgröna nyans till att matcha en tröja. Det blev inte så dumt, om man bortser från den beslöjade blicken och skuggorna på några av bilderna här.


Här vill jag visa er det fina rouget, men det gick inget vidare. Vi tar läpparna istället!


De är målade med IsaDoras Jelly Kiss i Pink Parfait.


Jag använde bland annat Almost Powder Makeup spf 15 i nyansen Neutral Fair, ljuvliga Pop'n Petrol Palette från Lancôme, läppstift från IsaDora, isrosa rouget Blush délicieux i Pink Marshmallow från L'Oréal och kajalen Duchess från Make up Store.

12 kommentarer:

  1. Jättesnyggt, gillar verkligen färgerna. verkar vara bra ös i skuggorna...

    SvaraRadera
  2. Verkligen vackert! Vilket skimmer! Läpparna är också så snygga!

    SvaraRadera
  3. Fina färger i den här sminkningen! Och jag blir väldigt sugen på läppstiftet.

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra skuggor :) snyggt!

    SvaraRadera
  5. Den där paletten alltså, den verkar grym! Du är jättefin.

    SvaraRadera
  6. Emma P: Tack! Lancome brukar ha riktigt bra ös!

    Sminkan: Tackar! Jag brukar inte ha riktigt så rosa stift annars, men det kändes faktiskt fint!

    Roscat: Tack! Jelly Kiss-stiften är både fina och sköna!

    Carina: Tack!

    Ninni: Tack! Det är tur att den är bra, för den var ju tokigt dyr!

    SvaraRadera
  7. Kanonfint. Jag är svag för tealfärgat:)

    SvaraRadera
  8. Åh vilka underbara färger både på ögon och läppar, och själva färgmatchningen är perfekt.

    SvaraRadera