tisdag 15 april 2014

Provshoppat Cliniques nya svenska webshop

När Cliniques nya svenska webshop slog upp portarna för några veckor sedan fick jag och flera andra skönhetsbloggare äran att provshoppa lite där. Underbart med en lantis-vänlig lansering tycker jag! Sedan gammalt, mist tio år innan jag ens började blogga, är just Clinique ett av mina favoritmärken, så att välja och vraka hos dem var inte svårt alls. Jag slog till på en till färg av Chubby Stick For Eyes och ett webexklusivt rouge.

Rouget Cheek Pop är, som ni ser härintill, himla sött med den präglade blomman i rougekakan. Det kostar 305 kr, finns i de fyra färgerna Ginger Pop, Peach Pop, Berry Pop och Plum Pop. I Sverige säljs det bara i märkets egna webshop. 

Jag valde färgen 01 Ginger Pop, då 02 Peach Pop som jag var mest sugen på var slutsåld just när jag shoppade. Men visst ser det fint ut? 

Jag beklagade mig ju lite när jag skrev om tjusiga vårkollektionen Shades of Beige över att Cheeek Pop inte verkade vara påväg hit, så nu är jag himla nöjd med att ha fått tag på ett av de eftertraktade rougen!




Här ser ni Ginger Pop swatchat på handryggen. Jag är väldigt nöjd med färgen nu när jag ser den på.

Chubby Stick Shadow Tint for Eyes har jag sedan tidigare i den vackra guldrosa nyansen Pink & Plenty. Jag har använt den hur mycket som helst och vill gärna ha fler färger.
 
Denna gång slog jag till på 01Bountiful Beige, den verkar också vara extremt användbar.

Själva webshoppen då, vad tyckte jag om den? Jag gillade det mesta! Där var lätt att handla och betala, det verkar finnas rikligt med spännande erbjudanden, och fortsätter de ta in produkter som annars inte kommer till Sverige är det toppen! Mindre bra var att det tog flera veckor att få paketet, men det kanske bara är en barnsjukdom. Jag får helt enkelt prova igen längre fram.

Frakten var kostnadsfri när jag beställde, och det är den fortfarande. Skynda fynda! För ordrar under 500 kr får man välja två varuprover, annars får man välja tre. Trevligt att man får välja själv. Jag valde min favoritmaskara High Impact Mascara, ögonkrämen Repairwear Laser Focus som jag inte testat tidigare och Pore Refining Lotion.

Glädjande nog kommer även webshopen att ha traditionella "gift with purchase"-kampanjer där man får en ask eller necssär med småprodukter om man handlar två Clinque-grejer. På bilden ovan ser ni den söta burken jag fick denna gången och dess innehåll. Kul med både favoritremovern och nyheten Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer. Den senare ska jag recensera vilken dag som helst, men jag kan avslöja att jag blev glad för en resvänlig burk med krämen, för jag vill inte vara utan den i sommar!

Summan av kardemumman är att jag gillar Cliniques nya webshop och jag kommer säkerligen att handla där igen. Hur ser det ur för er? Och vilka är era Cliniqe-favoriter?

12 kommentarer:

  1. All about eyes och Clarifying lotion #1 är helt oumbärliga för mig! Men jag gillar många av Cliniques grejer, så jag får kanske kolla in den där webshopen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både Clarifying lotion #1 och All about eyes är måsten för mig också! Särskilt ansiktsvattnet, den är jag aldrig utan.

      Radera
  2. Svar
    1. Jag veet! Hoppas du får läge på dem i NY :)

      Radera
  3. Sött rouge och fin användbar färg på pennan. Men ja, flera veckors leveranstid i Sverige är inte okej, hoppas att de kommer tillrätta med det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror det bättrar sig med tiden, det måste det ju nästan göra!

      Radera
  4. Kommer inte att handla av två skäl; 1. Priserna som säkerligen är normala men ändå högre än andra webbutiker och 2. Då den långa leveranstiden då jag är superotålig och hellre springer ned på stan än väntar i veckor på paket. Enda anledningen för mig att shoppa därifrån blir i så fall om de tar in nån raritet som jsg inte klarar mig utan :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. På stan är ju verkligen oslagbart när man vill ha saker direkt! Webben kan ju vara bra när man bor för långt bort eller inte kan ge sig ut av andra skäl. Det där med rariteter hoppas jag mycket på! Jag tänker specialfärger, specialstorlekar och fina kit. Och gärna gwp:s i USA-klass!

      Radera
  5. Så trevligt, jag hade missat att de har öppnat en webshop! Nu bor jag visserligen i Uppsala, men det kan ta lång tid mellan vändorna ner på stan, så det kan nog hända att jag använder webshopen ibland.
    Jag är en hängiven Cliniqueanvändare, jag har använt deras ansiktskrämer i säkert 10-15 år. Deras ögonkräm All About Eyes Rich vågar jag aldrig sluta använda eftersom jag lätt får eksem runt ögonen om jag använder andra ögonkrämer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många Cliniqueare verkar vara just så, att man är trogen krämerna så länge :) All About Eyes Rich är verkligen grym!

      Radera
  6. Cheek Pop rougen är såå fina. Är också sugen på Peach Pop, men Ginger var ju riktigt fint det också.
    Bra att veta att de inte kommer till svenska butiker, då kan jag sluta spana efter det på Åhlens och Kicks...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får slå till så fort de finns i lager i webshoppen! Jag ligger på lur på ett Peach Pop också :)

      Radera