tisdag 8 april 2014

Essie våren 2014: Hide & Go Chic

I dagarna gör Essies vårkollektion 2014 entré i butikerna, ett trevligt vårtecken! Kollektionen heter Hide & Go Chic och består av både färgstaka och pastelliga krämlack i en aningens dämpad skala. Det känns sofistikerat tycker jag.
Azurblå Hide & go chic betitlar kollektionen. Jag förutspår den som min favorit!
Truth or Flare hakar på den ljusblå trenden med sin ljusa jeansfärg. Jag blir mer och mer sugen ju mer jag ser av dessa nyanser. Så lättpåverkad är jag!
Fashion Playground hamnar i mintfacket och är således alltid på tapeten hos mig. Det ska bli spännande att se hur den är jämfört med Mint Candy Apple.
Spin the Bottle är en klassisk skir rosa, något av det Essie gör allra bäst
Romper Room beskrivs som "pale tea rose pink". Jag är inte säker på att den är min kopp te.
Style Hunter är härligt knallig rödrosa. Den ser jag gärna på både fingrar och tår i sommar!
Flaskorna kostar 129 kr i vanlig ordning och finns på ett Kicks, Åhléns, H&M eller Lindex nära dig!

10 kommentarer:

  1. Mintlacket är jag riktigt sugen på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också! Och några färger till... :)

      Radera
  2. Jag gillar denna kollektionen :) Jag har köpt lacken, utom det röda och mörkblå :)ska bara försöka hinna med att använda dom snart också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att hinna använda är minsann inte alltid lätt... Lyxproblem :)

      Radera
  3. De ser riktigt fina ut! Vore ju trevligt om de finns i nåt trevligt miniset. Eller ja, det finns säkert men hoppas att det isf är ett set med bra färger, jag kan klara mig utan de blekaste.

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara ett par finingar där :)

    SvaraRadera