onsdag 23 april 2014

Läskande nyheter från The Body Shop: Vitamin E Aqua Boost Sorbet och Body Sorbet

 Jag har hela huset fullt med vår- och sommarnyheter från The Body Shop, härligt! Det rör sig om en hel massa läskande godbitar, så jag tror minsann att jag delar upp rapporteringen lite.

Först ut, ansiktskrämen Vitamin E Aqua Boost Sorbet (50 ml/ 215 kr). Denna läskande sorbet lovar att hålla huden återfuktad i 24 timmar med hjälp av små mikroskopiska sfärer fukt som fungerar som små små vattenreservoarer åt huden. Med vetegroddsolja, Community Fare Trade-producerat sheasmör och sojaolja hjälper också till att bevara fukten. Just fukten ska vara alldeles enastående, och det låter ju som klippt och skuret för mig. För att huden inte ska bli blank innehåller sorbeten även mineralpartiklar som absorberar fett.

Sorbet-trenden går igen även i kroppsprodukterna Body Sorbet (200 ml/ 165 kr) som kommer i dofterna Strawberry, Moringa,Mango Peach och Satsuma. De vårdar, svalkar, lenar med ett innehåll på 100 % ekologisk Community Fare Trade-producerad aloe vera från Guatemala. Denna kommer att bli en storfavorit efter stranden, det är jag säker på redan nu.

Nya superprimern All-in-One InstaBlur (225 kr) var också med i paketet, yay! Den utlovar felfri fotoperfekt hy på ett ögonblick. InstaBlur innehåller mjukgörande E-vitamin och nedmattande sfäriska pigment som samtidigt jämnar till huden optiskt just för att de är runda. Den nedmattande effekten ska sitta i upp till 12 timmar. Utöver att InstaBlur jämnar ut och mattar ner, ska den minska synligheten av porer, dölja finnar och ge ett bättre underlag för smink.

All-in-One™ InstaBlur™ och finns i butik och på thebodyshop.se från och med den 25 april.

6 kommentarer:

  1. Är superpepp på både kropps- och ansiktssorbet :)

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag nästan lite avis på dig här, rackarns att man inte är med på det utskicket för tuberna med Body Sorbet ser så jädrans härliga ut. Måste nog köpa mig en tub snart tror jag bestämt, hihi.

    SvaraRadera
  3. Alla produkterna låter ju väldigt spännande, men body sorbet hamnar nog högst upp på önskelistan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag hunnit testa, och den känns lika svalkande som den ser ut :)

      Radera