tisdag 22 april 2014

Nyhet: IsaDora Gel Nail Lacquer

I påskveckan nåddes jag av spännande nyheter från IsaDora. Det svenska märket hakar på gellackstrenden med en variant som ska klara sig utan UV-lampa. Vi går rakt på sak och ser vad som utlovas i pressinfon:

Gel Nail Lacquer kommer i tio kulörer som lackas direkt på nageln eller på vanligt underlack. Man låter det färgade lacket torka i tre minuter och applicerar sedan Gel Nail Lacquer Top Coat - et voilà, en högglansig lackning som håller minst en vecka, utan att man behöver härda under UV-lampa.

Fördelar som nämns är att ingredienserna är skonsamma och att lacket fyller ut nageln fint. Hur länge topplacket ska härda förtäljer inte pressinfon, men det kommer jag att utforska snarast. Jag hoppas hinna testa redan ikväll!

Borttagning sker med vanlig remover om jag förstår saken rätt.  IsaDora Gel Nail Lacquer kostar 89 kr/flaska men säljs färg+ topplack för 149 kr som introduktionserbjudande. I butik nu.

Här ser ni de tio färgerna: 220 Clasy Nude, 221 Iced Coffee, 222 Pink Bomb, 223 Cherise, 224 Scarlett Red, 225 True Red, 225 Coral Crush, 227 Orange Dream, 228 Ocean Drive och 229 Aquatic. Fler av nyanserna verkar vara hämtade ur vanliga Wonder Nail-sortimentet, inte mig emot! Jag är väldigt förtjust både i Ocean Drive och Aquatic.

8 kommentarer:

  1. Kunde såklart inte motstå erbjudandet, utan köpte topplack+coral crush. Två lager täckte ok, ett tredje hade varit ännu snyggare. Tycker att det härdade snabbt, det torkade på ett kick! Nu återstår att se hur länge det håller, har bara haft det knappt ett dygn och eftersom jag varit ledig idag har det inte testats mycket på hållbarhetsfronten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättespännande! Korallen ser himla fin ut också.

      Radera
  2. Spännande att se resultatet sen:)

    SvaraRadera
  3. Riktigt härliga färger och är ju väldigt smidigt om det håller vad det lovar

    SvaraRadera
  4. Jag har också detta och ser fram emot att testa! Skulle egentligen ha målat igår kväll men var så trött, ska försöka komma till skott ikväll istället...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att höra vad du tycker!

      Radera