lördag 5 april 2014

Påfyllning från apoteket

Häromdagen skulle jag fylla på Bepanthenförrådet till lillkillen och slank in på Apotek Hjärtat under lunchen. Jag fick med mig diverse bebisprylar och två småsaker till mig själv:
  • Påfyllning av favoriten 2 in 1 Blemish Treating Moisturiser  från ACO Spotless. Som namnet antyder är detta egentligen en mycket lätt fuktkräm. Jag gillar just de "propplösande" egenskaperna, men den förslår inte på långa vägar fuktmässigt för mig, så jag använder den som ett slags serum under annan nattkräm. Funkar finfint.
  • En flaska av hyllade Bio-Oil (erbjudande på Hjärtat, men vet ej om det gäller längre...) som jag funderat på ett tag. Planen är att prova den både i ansiktet på på ärrvävnad.
Gillar ni apoteksshopping? Och har ni någon favoritprodukt som ni använder på annat sätt än vad som är tänkt?

3 kommentarer:

  1. Älskar att handla på apoteket! Man kan hitta mycket bra grejer där. En av mina favoriter till sommaren är CCS oparfymerade bodylotion, inte kladdig och återfuktar bra. En oväntad favvis är Neutrogenas fresh grapefruit ansiktstvätt som blivit stapelvara hos mej, har gjort slut på 2 flaskor och har 2 eller tre här hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. CCS gör ju verkligen bra grejer!

      Neutrogenas fresh grapefruit har jag inte testat, men nu blev jag nyfiken!

      Radera
  2. Den är riktigt bra, jag brukar beställa härifrån. http://www.halsorutan.se/skonhet/hudvard/bio-oil-60-ml.html Mycket bra pris! =)

    SvaraRadera