söndag 13 april 2014

NOTD med Depend GelLack G335 Candy Floss + tips

Nu har jag äntligen hunnit hugga in på vårens och sommaren GelLack från Depend år 2014 (se alla färgerna här)! Jag gav mig på Candy Floss, en sockersöt ljusrosa. Jag trivdes ganska bra i den, men hade gillat den ännu bättre om den varit lite mer transparent och mindre kritigt pastellig, jag ville nämligen ha den som jobbneutral grund till andra manikyrer. Här har jag två lager av det färgade lacket, det krävdes för att det skulle bli jämnt.

Nu till tipset: Depends GelLack sitter faktiskt i de utlovade tre veckorna. Det är ju superbra om man är ute efter att slippa lacka om ofta. Jag gillar ju att byta färg, och även om jag gärna har gellacket under andra manikyrer vill jag slippa besvärlig borttagning för ofta. Därför testade jag här att skippa det medföljande gelunderlacket och använda mitt vanliga Second Nail från IsaDora istället. Det funkade kanonbra! Resultatet blev jämnt och satt som en smäck ända tills jag med lätthet drog av lacket en vecka senare. Perfekt!

Här hittar ni min recension av Depend GelLack.

7 kommentarer:

  1. Fattar inte vad som är fel på mina naglar... På mig sitter lacket i några dar, max, sen flagar det bort. Eller flagar, men du vet. Lossnar i sjok. Suck!

    SvaraRadera
  2. Låter ju som en kanonmetod om man vill använda gel, men inte fullt så länge. Söt vårljuv färg...

    SvaraRadera
  3. Använde du en vanlig remover då? Kan man verkligen ha vanligt lack under gel-lack? Blir nyfiken....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, ingen remover. Jag lyfte försiktigt i kanten och drog. Det verkar gå bra att köra vanligt lack under gel, men det blir som sagt mindre hållbart då.

      Man kan ha vanligt lack över också. Då tar man bort med mild remover, så sitter gelen kvar under. Himla bra!

      Radera
    2. Otroligt, vet inte om jag vågar testa dock efter mitt senaste försök med Orly-lacket som totalt sabbade mina naglar...

      Radera