torsdag 24 april 2014

NOTD: IsaDora Gel Nail Lacquer 227 Orange Dream


Här ser ni en första lackning med IsaDoras nya Gel Nail Lacquer. Färgen heter 227 Orange Dream och ter sig ganska olika i olika ljus. Ibland är den orange, men ibland tycker jag att korall är en bättre benämning. Lackegenskaperna är finfina. Lättmålat och väldigt snabbtorkat. Ytan blir väldigt blank och känns lite hårdare än vanligt lack. Här har jag två lager färg och ett lager Gel Nail Lacquer Top Coat. Hållbarheten kan jag inte riktigt uttala mig om ä. Just nu har det suttit på i två dygn och det ser bra ut. Jag får återkomma längre fram!


9 kommentarer:

  1. Så j-vla irriterande att det inte släpptes lite tidigare, köpte depends variant två dagar innan det här kom ut och det här verkar så mkt smidigare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju otur, men det är ganska olika grejer. UV-härdad gel sitter troligen mycket bättre.

      Radera
  2. En trevlig färg och vacker glans! Jag bär mitt just nu faktiskt, målade med det igår och planerar att låta det sitta till Valborg för att testa hållbarheten. På Valborg ska jag dock till Sminkan så då får det inte sitta längre, för då vill jag testa hennes lack:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tjusigt! Vad roligt med lack-valborg och mys :)

      Radera
  3. Härlig och glad färg! Ska bli spännande att höra senare hur det satt efter ett tag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint :) Rapport kommer!

      Radera
  4. Ska bli kul att se vad du tycker, just Orange dream är himla fin tycker jag. Tyvärr höll inte mitt lack i närheten av en vecka :( Det bästa var att det torkade så snabbt men på mej höll det inte bättre än något annat lack. Använde inte underlack, kanske det som var felet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte mitt heller, trots underlack....

      Radera
    2. Suck! Det som verkade som ett så bra koncept... tänker iallafall prova att använda topplacket över vanliga lack för att se om de torkar snabbare. Men fler inköp av Gel-varianten blir det nog inte.

      Radera