måndag 21 november 2011

Jämförelse: silverlack



I höst har det kommit två nya silverlack hem till mig i pressutskick och jag vill jämföra dem med de tre liknande lack jag redan hade. Här ser ni Essies Steeling the Scene, Lumenes Enchanted Nature, China Glaze Cheers to you, Depends 223 och Mavalas Silver.


Alla fingrarna!

På tummen sitter varmt stålgrå Essies Steeling the Scene. Den varma tonen gör lacket unikt. Här ser ni två lager. Det blir snyggare och mörkare med tre!



Pekfingret pryds av Lumenes 28 Enchanted Nature (höstnyhet!). Det rör sig om ett riktigt metalliskt lite mörkare silverlack. Gillas!


Cheers to you på långfingret kommer från China Glazes förra julkollektion och är fortfarande min favorit. Det ser faktiskt ut som att man doppat naglarna i metall.



Depends 223 på ringfingret kommer inte långt efter. Ett perfekt budgetlack om man vill ha riktigt metallisk silver utan vare sig varma eller kalla undertoner.


Mavalas Silver ser lite risigt ut här, det till dess försvar har jag stött till nageln och lacket är ca 10 år gammalt. Lite lagrat, kan man säga... Färgen är ljusare än övriga, kan vara bra att veta om man är på jakt efter något sådant! Istället för fler bilder på min misslyckade lackning blir det bonusbild där man ser hur fin stålgrått Enchanted Nature är. Nu har ni hört och sett vad jag tycker. Vilket silverlack gillar ni bäst? Av dessa fem? Eller något helt annat?

5 kommentarer:

  1. China Glaze är i en klass för sig! Så det gillar jag bäst. Men som du skriver kommer inte Depends långt efter.
    Såå snyggt med metalliska lack!

    SvaraRadera
  2. Sv: Här kommer det segaste svaret i världshistorien tror jag. Det var Depend 115 med Depend 058 över sig :)

    SvaraRadera
  3. Min favorit är Zoya's "Trixie"

    SvaraRadera
  4. Lotta: Ja, Cheers to you är one of a kind!

    Awsome Chemistry: Japp!

    Blowfish: Det är lugnt :)

    Shamrock: Trixie är också riktigt fint!

    SvaraRadera