söndag 6 november 2011

Dagens öga med elf:s Beauty School Smokey Eyeshadow Palette



Detta med höstmörkret, alltså. Usch! Både idag och igår hade jag sminkat mig fint, men hann inte fota innan allt ljus var borta. Suck! Ikväll ska vi istället spana på en äldre sminkning som dessvärre också är fotograferad i lite småkasst ljust. Jag har testat paletten Beauty School Smokey Eyeshadow Palette från elf som jag fick hem för ett tag sedan. En ljusare sminkning med samma palett kan ni se här.


Jag använde också IsaDoras Light Touch Natural Radiant Makeup, rouget Baked to Last i Coral från The Body Shop, 24/7 glide-on eye pencil i Rockstar från Urban Decay, IsaDoras Big Bold Mascara Super Volumizing, Lancômes Effacernes Concealer, Clinique Instant Lift for Brows.

Vad tycker jag då om paletten? Tja, pigmenteringen är, som synes av bilderna, inte den allra bästa. Den skiljer lite skuggorna emellan. Egentligen är det mest den mintiga som är lite klen, de andra är helt ok. De var också hyfsat bra att jobba med, och satt bra (på UDPP) hela dagen. Jag tror inte att man kan hitta en bättre sextett för 36 kronor!

2 kommentarer: