söndag 2 november 2014

Recension x tre: Lumenes nya Blueberry Wild-maskaror


Nu får jag allt skärpa mig med mitt maskaratestande. Vi kickar igång med en trippelrecension av
Lumene nya Blueberry Wild-maskaror.

Alla tre lovar vackra och imponerande fransar med långvarig volym och böj. De ska ha en intensiv svart färg tack vare unikt "Triple Black-pigment" och innehåller också fröolja från nordiska blåbär. I formulan finns också en ovanlig form av E-vitamin 
som skyddar fransarna mot yttre belastning som föroreningar, 
UV-strålning och torr inomhusluft. Ingen av maskarorna innehåller parabener eller parfym.

Blueberry Wild Volume Mascara (159 kr för 7 ml) ska ge  sensationell volym och separerade fransar. 
Innehåller både naturliga och syntetiska vaxer för en volymgivande formula samt syntetiska fibrer för maximal volymeffekt. Runda, cellulosabaserade fiberkulor i kombination med utvalda vaxer ger massan en konsistens som bygger upp volym. Finns i färgerna 1 Rich Black
, 2 Black Brown och 3 Deep Blue.

Vad tycker jag då om Wild Volume-varianten? Mnja, volymen är inte mycket att skryta med. Okej, men inte mer. Minus i kanten för smul under dagen och för att den var svår att ta bort. 
Betyg: 2 av 5


Blueberry Wild Curl Mascara (159 kr för 7 ml) lovar imponerande långa och böjda fransar. Innehåller en “lash-lifting”-ingrediens (filmbildare) som lyfter fransarna, får dem att "stelna" i önskad form och håller dem böjda hela dagen. Finns i 1 Rich Black. Trots att jag inte brukar gilla curl-masaror gillar jag otippat nog denna något bättre än volymvarianten. Fransarna blir fint separerade, om än lite klena.
Betyg: 3 av 5
Blueberry Wild Curl Mascara Waterproof (159 kr för 7 ml)  är en variant av maskaran närmast ovan. Den vattenfasta varianten går däremot hem hos mig, kanske för att jag inte ställer ritkigt lika höga krav på en vattenfast maskara, eller iallfall annorlunda krav. 

Jag har haft den tidigare och är mycket nöjd med de vattenfasta egenskaperna. Formulan står pall för babysin, havsbad, svett, tårar, nattningsmaraton eller bröllop. Tumen upp! Trots detta är den inte särskilt mycket svårare än de båda maskarorna ovan att ta ta bort. Som ni ser blir fransarna helt okej fina. Jag tror att jag är inne på min andra förpackning och kan absolut tänka mig fler framöver.
Betyg: 4 av 5
Vilken är er favorit bland vattenfasta maskaror?

4 kommentarer:

  1. Har aldrig testat Lumenes mascaror och känner väl inte direkt nåt sug, den sista då möjligtvis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nästan allt annat från Lumene, men maskarorna och jag verkar inte vara kompatibla...

      Radera
  2. Jag som trodde alla deras mascaror var toppenbra..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det trodde jag också, eftersom jag gillar hudvården, bassminket, rouge, skuggor, läppgrejer osv...

      Radera