tisdag 18 november 2014

Recension: GlamGlow Powermud

Tillfällena till hemma-spa är inte många med en tvååring i huset, men ibland blir det av! De senaste månaderna har  GlamGlows mask Powermud.ingått i ritualen. Masken lovar sjuprengöring med oljor och lera. Smuts, talg, smink ska försvinna, medan vårdande fettsyror och mineraler stannar kvar. Den lovar alltså att vara väldigt effektivt rengörande och skonsamt vårdande på samma gång. GlamGlow Powermud kan användas en till två gånger i veckan och ska sitta på i ca tio minuter, tills den torkar. Den tas sedan bort med vatten och circulära rörelser.  

Precis som jag misstänkte när utskicket landade i brevlådan passar Powermud perfekt för min hormonvilda gravidhy. Jag låter den sitt tills den torkar och masserar sedan bort den med vatten. Man riktigt känner hur den drar ur smutsen! Huden blir len och fin och ren, men inte alls uttorkad. En pirrande känsla kommer medan masken torkar, men det blir inte för mycket för min hud. Doften känns också helt okej, den doftar som gröna äpplen ungefär. Enda nackdelen är som sagt att jag inte lyckas använda den tillräckligt ofta (och möjligen priset, ojoj!)...
Betyg: 4 av 5
GlamGlow Powermud finns bland annat hos Kicks och kostar 449 kr för 50 ml.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar