söndag 23 november 2014

NailArt Sunday: Skotskrutigt med OPIs jullack

Till veckans  NailArt Sunday hos LeLack är temat rutor. Jag passar på att prova med jullack och har fixat en skotskrutig accentnagel. Nailart av den här kalibern är egentligen lite för pilligt för mig (eller ska jag skylla på att jag inte verkar ha någon pensel hemma?), men det var kul att prova!



Det vackra röda lacket som utögr basen är  Red Fingers & Mistletoes från OPI heter OPI Gwen Stefani Holiday 2014. Rutorna på ringfingret är sedan målade med mörkt gröna Christmas Gone Plaid från samma kollektion, ett svart nailartlack från okänt märke (typ Rusta eller Ö&B, dåligt pigmenterat hur som) och ett av mina finaste guldlack, Jingle Bells från en gammal julkollektion signerad China Glaze.



Här ser ni lacken. Övrig shopping än så länge från OPI Gwen Stefani Holiday 2014 hittar ni här

14 kommentarer:

  1. Superfint rutmönster och färgkombo.

    SvaraRadera
  2. Ååh, det här var ju jättesnyggt! Accentnaglar kan verkligen piffa upp en manikyr :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag älskar accentnaglar, alldeles lagom för mig :)

      Radera
  3. Åh vad fint! Skotskrutigt måste provas här med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag måste testa snart igen, nu var jag inte riktigt så fingerfärdig som jag hoppats ;)

      Radera
  4. Kolla här, urtjusigt ju:) Hoppas att det blir en re-make på detta till julafton sedan.

    SvaraRadera