lördag 8 november 2014

Nyheter från Idun Minerals - Jordgubb och Ask

Kommer ni ihåg att jag berättade om brynnyheter från IDUN Minerals för ett tag sedan? Nu har en av den, tillsammans med ett fint läppstift och en ny pensel, landat hos mig för testning. 

IDUN Minerals Eyebrow Pencil kommer i nyanserna Ask (askblond), Lönn (ljus mellanbrun) och Pil (mörkare brun) och kostar 159 kr styck. Pennorna är vässbara pennor med borste i andra änden. Tummen upp för borsten, jag gillar att slippa ha med extra verktyg! Själva färgdelen innehåller även Carnubavax som ger stadga. De är fria från Parabener, silikon och parfym. Ask kommer snart att synas i  EOTDs i en blogg nära er!

Läppstiftet heter Jordgubb och färgen är ny. LOTD utlovas snarast! IDUN Minerals läppstift kostar 189 kronor styck. Formulan är välpigmenterad och innehåller bland annat högrenade mineraler och närande mjukgörande nordisk hjortronolja.

Här kan ni se färgen Vinbär från samma märke på mina läppar.

Angled Blending Brush är en vinklad taklonborste för ögonskuggor. Den är ny i sortimentet och kostar 95 pix. Jag vågar redan nu påstå att den är bra, Iduns borstar är bland de bästa jag testat (har en liten samling). Här kan ni läsa min recension av Idun Minerals Kabuki. Det är minsann lite kul, att det inlägget är ett av bloggens allra mest lästa och trots att det är så gammalt har det nya läsare varje vecka!

4 kommentarer: