söndag 16 november 2014

Recension: Deodorant Physiologique 24h från La Roche-Posay

Dags för omdöme om Deodorant Physiologique 24h från La Roche-Posay  som jag köpte i jakten på aluminiumfri deo som faktiskt funkar. 

Deodorant Physiologique 24h från La Roche-Posay är berikad med ultraabsorberande perlit som förhindrar fukt, zinkglukonat som neutraliserar lukt och lugnande allantoin. Innehåller inte aluminiumsalter, alkohol, färgämnen och parabener.

I början av testningen var jag lite osäker på hur bra deon egentligen funkade, men efter en längre tid tycker jag att den gör sitt jobb mycket bra! Kanske behövde kroppen vänja sig lite? Nu är jag hur som helst nöjd och kan boslut tänka mig att köpa den igen. Jag kan faktiskt inte se om den oparfymerad eller inte, men den är i princip doftlös, så jag tippar på att den inte innehåller någon parfym. Litet minus i kanten för att den tar lite tid på sig att torka efter applicering, men annars bara positivt.
Betyg: 5 av 5
Deodorant Physiologique 24h från La Roche-Posay har ett rekommenderat pris på 105 kr för 50 ml.

4 kommentarer: