onsdag 12 november 2014

Lily Lolo Burst your Bubble

 
Idag tänkte jag bjuda på en närmare titt på pressade rouget Burst your Bubble (199)  från Lily Lolohöstnyheter.

Här ser ni rouget på bar hud på handryggen. Av namnet och färgbeskrivning (matt bubbelgumsrosa) att döma hade jag förväntat mig ett betydligt mer rosa rouge. Om man bara inspekterar dosan ser det ganska mörkt och höstigt ut, men som ni ser på swatchen är det en snygg all round-färg, varken rosa eller orange, bara snygg och diskret. Mycket användbar!

Några andra bloggerskor, bland andra LipGloss Bitch,  har varit missnöjda med rougens något starka doft. Kanske skiljer sig doften på färgerna åt, för jag tycker inte att det är såå farligt. Doften är verkligen inget plus, rouget luktar lite modellera (bästa liknelsen jag kan komma på...) men den är inte extremt framträdanden. Naturligtvis hade helt doftlöst varit bättre!


Här ser ni hela gänget. Trots doften är jag fortfarande sugen på både Tickled Pink och Just Peachy också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar