torsdag 13 november 2014

Recension: Cicamed ASD 3-in-1 Active Spot Treatment

Jag har väntat på tok för länge med att recenserat från Cicameds lilla tub ASD 3-in-1 Active Spot Treatment, detta trots att det i princip var kärlek vid första påkletandet. Vi tar det från början:

Cicamed ASD 3-in-1 är en trippelverkande behandling som ska hjälpa hudens förnyelseprocess och behandla blemmor, ärr och missfärgningar i ansiktet. Den kan användas både som punktbehandling och på större ytor, till exempel för att motverka tilltäppta porer. Den ska dessutom förebygga uppkomsten av nya orenheter.

Krämen innehåller bland annat salicylsyra, zinkoxid och vitamin A som är aktiva ingredienser mot finnar. Naturliga ingredienser som Aloe Vera och Trollhassel ingår också med lugnande effekt på exempelvis rodnad. Silikon finns också med i innehållet, där det sägs skynda på läkningsprocessen och bidra till en bra miljö för läkning av är.

Jag fick tuben för testning precis när denna graviditetens hormoner börjat gå bärsärkagång i ansiktet, men det vill jag ju inte riktigt berätta då... Hur som helst upplever jag att innehållet i den lilla tuben varit väldigt hjälpsamt, både till att snabbare läka eller förhindra utbrott av finnar som varit på gång och till att behandla äldre småärr eller missfärgningar. 

Stor tumme upp för denna tub och jag ser med spänning fram emot andra nyheter från märket. Får lust att shoppa på mig en hel hudvårdsrutin Vad tycker ni om Cicamed? Berätta gärna om era favoriter!
Betyg: 5 av 5
Cicamed ASD 3-in-1 Active Spot Treatment kostar 225 kr och säljs på utvalda apotek och salonger över hela landet och på Cicameds hemsida.

5 kommentarer:

  1. Hej! Så du använde denna och cicameds andra produkter under din graviditet? Jag har varit så nojjig men sen är dom ju så bra!! :) du vet ju mer om innehållet och hur det fungerar ihop med graviditet så svara gärna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag använder den titt som tätt (är i tredje trimestern nu). Tror inte man behöver vara så nojjig, i Sverige (och Europa) finns, vad jag vet, inga restriktioner. Möjligen ska man vara försiktig om man ammar. Starka dofter är alltid bra att undvika nära bebisar, och man vill ju inte att barnet ska få hela munnen full med body butter när hen äter ;)

      Radera
  2. Tack för ditt svar! Jag använder hela serien ink 3-in-1. Man blir bara nojjig när alla säger olika. Men så lite hudkräm kan ju inte skada något som ligger så skyddat och långt ifrån där du applicerar :) Men då vet jag! Lycka till med bebisen :)

    SvaraRadera
  3. Vitamin A är farligt för foster använd ej vid graviditet

    SvaraRadera