måndag 24 november 2014

Klapptips från Clinique

Idag är det en månad kvar till julafton, och då är det väl okej att dra igång klappfunderingarna på allvar? Först ut är lite tips (eller kanske snarare önskningar...) från Clinique!

Varje jul släpper Clinique ett fint kit med en speciellt framtagen skuggpalett och annat smått och gått. Jag har flera sådana kit sedan tidigare och de är verkligen prisvärda, inte minst för den fullstora ögonkrämen i tub! Tub är bäst! Om accentfärgen vore en annan än lila skulle detta vara ett givet köp för mig. Kittet kostar 595 kr och innehåller: 

All About Eyes, 15ml.
All About Shadow palett i 6 färger
Chubby Sticks Intense - Grandest Gauva  1,2g
High Impact Extreme Mascara i Extreme black, 10g.
Quicklinier for Eyes Intense i Intense Sable, 0,14g.
A Different Nail Enamel i Cinnamon Swirl 4 g

Ett sött rosa kit med min favoritkräm Moisture Surge Intense Skin Fortifying Hydrator (här hittar ni min recension). En massa futk! Setet kostar 445 och innehåller: 

Moisture Surge Intense 50 ml
All About Eyes Serum 5ml.
Chubby Stick Intense Moisturizing Lip Colour Balm i Roomiest Rose 1,2 g
En lyxig silverask med nyheten Smart Custom-Repair Serum som jag testat och verkligen gillar (följ länk för recension). Jag är så sugen på en ny flaska, men inte helt säker på att övrigt i asken passar mig. Någon som testat resten? Kittet kostar 745 kr och innehåller: 

Clinique Smart Reparende Serum 30 ml.
Repairwear Uplifting Firming Cream (typ 2/3) 15 ml.
Repairwear Laser Focus Eye Cream 5 ml.
Två gröna askar, antingen med Even Better eller Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer. Båda krämerna är favoriter bland dagkrämer hos mig, jag skulle mer än gärna ge mig ut i vårsoeln med någon av dem i ansiktet! Even Better-kittet kostar 575 kroch innehåller:
Serumet Even Better Clinical Dark Spot Corrector, 30ml.
Even Better Dark Spot Correcting Hand Cream, 15ml. (gör sig bra på barnvagnspromenad tror jag!)
Jag hade hellre set stor dagkräm och litet serum! Superdefense-necessären kostar 585 och innehåller idel favoriter: 

Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer, Hudtyp 1/2, 50 ml.
7 Day Scrub Rinse Off Cream, 30 ml.
Superdefense SPF 20 Daily Defense Eye Cream, 5 ml
I jularsenalen ingår flera trevliga maskara-set. Jag hade helst velat ha det med min favoritmascara High Impact Mascara, All About Eyes Serum 5ml (perfekt till handväskan!) och den bästa removerna Take The Day Off Makeup Remover i necessärstorlek (30 ml) .

 225 kronr för hela kitet. 

Här hittar ni fler gåviset från Clinique. Ser ni något ni gillar? Till egna önskelistan, eller kanske att ge bort!



2 kommentarer:

  1. Mycket fina set! Lila är min färg, kanske ska skriva upp det setet på min önskelista nu :) Och jag håller med, gillar kräm på tub bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är där mycket fint! Hoppas att tomten läser din lista noggrant ;)

      Radera