tisdag 11 november 2014

OPI Gwen Stefani holiday 2014

Årets julkollektion från OPI  heter OPI Gwen Stefani Holiday 2014 och ska finnas ute i butik nu i veckan. Som ner ser vankas det en hel del klassiskt rött:

Fashion a Bow (all tied-up today loving this bright reddish-orange!), In a Holidaze (I’m dizzy-in-love with this maroon beauty), What’s your Point-settia? (So what if I think this is the one truly perfect holiday red?), Cinnamon Sweet (Sugar and spice… this deep, warm red is everything nice.), Red Fingers & Mistletoes (This smooch-worthy red shimmer is holiday-perfect.) och Just BeClaus (This magnificent maroon came into my life just in the “nick” of time).

Red Fingers & Mistletoes lockar mig allra mest, det låter som ett perfekt jullack!


En massa metall, glitter och effekt. Kul! Från vänster till höger: Rollin’ in Cashmere (Wooln’t you just love wearing this warm, luxurious gold?), Unfrost My Heart (The shimmery cool glamour of this gleaming silver is beyond hot!), Snow Globetrotter (Shake up your world with this glitter swirling with white and rainbow flakes.), I’ll Tinsel You In (Black and white confetti adorn this ornamental glitter.), Comet in the Sky (Iridescent beams and midnight black create cosmic art in this glitter.) och So Elegant (Black and chrome confetti add sophisticated drama to this glitter.).

Ojoj, här är jag sugen på det mesta! Åtminstone So Elegant, Comet In The Sky och Snow Globetrotter. Synd att det inte finns ett litet minikit med effektlack...


En hel del lila toner också, och en naggande god grön: Kiss Me – Or Elf! (There’s no denying the allure of this amorous red violet.), Sleigh Parking Only (Tell the valet to take good care of this exclusive dark burgundy), First Class Desires (This mélange of gold and eggplant shimmer is #1 on my wish list), Love is Hot and Coal (Turn the heat up with this deep grayish brown), I Carol About You (I just fa-la-la-la-love this deep royal purple!) och Christmas Gone Plaid (I sure am plaid I found this tree-mendous forest green).

Här är jag inte lika såld. Olika rödbrunalila varaianter har jag gott om sedan tidigare. Den gröna, däremot, Christmas Gone Plaid måste flytta hem till mig!


Topplack i rent guld: Don’t speak 18K gold top coat (489 kr). Tänk vilken lyx att hitta detta under granen!

Som ni vet är jag ruskigt förtjust i minilack, det är ju så sällan man lyckas använda upp fullstora flaskor. I Mini 4-Pack Holiday Stars får man Red Fingers & Mistletoes, What’s Your Point-settia?, I Carol About You och Kiss Me – Or Elf! för 225 pix. Bra present, till dig själv eller till någon annan!

Jag är alltså mest sugen på traditionellt rött och grönt med ädelmetaller och snöglitter. Vad är ni sugna på? Vad tycker ni om OPI Gwen Stefani holiday 2014?

7 kommentarer:

  1. Kändes som en väldigt komplett julkollektion i det att det finns något för alla-oavsett om man gillar klassiskt rött eller modernt silver. Själv hade jag satsat på "Snow Globetrotter" och den fantastiska "Christmas gone plaid".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du helt rätt i tycker jag! Och Snow Globetrotter och Christmas gone plaid är nog grymma tillsammans!

      Radera
    2. Ja =) Jag gillar grönt och vitt =)

      Radera
  2. Dom glittriga ser riktigt fina ut och det gröna är snyggt.
    Ska kanske ta och önska sig det gröna lacket i julklapp.

    SvaraRadera
  3. Alla lack är inte spännande såklart men det finns väldigt mycket fint! Glittren är underbara tycker jag. Mitt enda önskemål skulle vara att några av krämlacken var skimmer, två tre röda skimmer vill jag gärna se i en julkollektion...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag instämmer helt på skimmerfronten! Mer skimmer!

      Radera