onsdag 5 november 2014

Recension: Eyeko Fat Brush Mascara

Maskaratestandefortsätter! Idag är det Fat Brush Mascara från Eyeko (199 kr) som ska granskas. Den ut lovar supertjocka fransar på ett ögonblick. Maskaran är förstärkt med keratin och har en tjock borste som ska bygga upp en kolsvart fyllig fransrad.

När jag spanar in den EOTD:n ovan tycker jag inte att resultatet är dåligt (utöver spillet, som jag lämnat för att illustrera...), men oftast blir det inte så bra. Volymen är ju inte heller mycket att skryta med, det blir lätt spindelben av dethela. Förpackningen är väldigt tilltalande, men i övrigt blir det nog ingen längre relation mellan mig och Eyeko Fat Brush Mascara. Den är för kladdig, för klen och för svår att tvätta bort.
 Betyg: 2,5 av 5
Här kan ni se vad jag tyckte om Black Magic Mascara från samma märke.

2 kommentarer:

  1. Den låter inte som nån hit, ska nog hålla mig ifrån Eyekos mascaror. Skinny eyeliner är dock helt ok tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skinny eyeliner gillar jag inte så mycket, jag tycker den är för dåligt pigmenterad. Eye Do Liquid Eyeliner, däremot, från Alexa Ching-samarbetet, tycker jag är ritkigt bra!

      Radera