onsdag 6 augusti 2014

Recension: St.Tropez Self Tan Sensitive Lotion Face


Under sommaren har  jag testat en hel hög med brun utan sol-produkter från St.Tropez och jag har minsann hittat en och annan favorit! Hoppas att ni tycker att det känns aktuellt med recensioner även när hösten närmar sig (hu!).

Self Tan Sensitive Lotion Face (50 ml, 379 kr) damp ner lägligt när graviditetsillamåendet och glåmigheten hade mig i ett fas grepp. (Gravidglow alltså, vem fasen har det?! Här är det illamående, sömnbrist, hormonfinnar och PMS x 100 som gäller...). Jag är annars MYCKET försiktig med brun utan sol i ansiktet men en så omtalad produkt anpassad för känslig hyr har jag vågat testa.

St.Tropez Self Tan Sensitive Lotion Face är en är en lotion utan färg, men med lite skimmer. Skimret märks kanppt och det tycker jag är positivt. Den innehåller druv- och svartvinbärskärnkolja  och extrakt från melon och granatäpple. Färgen blir verkligen fin tycker jag. Jag är rödhårig och därmed ganska ljus, men denna är inte för mörk för mig. Den är inte heller för orange eller för grådaskig. Den är faktiskt just "gyllene", som ju många produkter påstår sig vara men sällan lever upp till. 

Jag har nog inte testat någon annan BUS för ansiktet och nu känner jag inget behov av det heller. När höstglåmet smyger sig på kommer jag glatt att hala fram St.Tropez Self Tan Sensitive Lotion Face.
Betyg: 4 av 5
Det blir högt betyg, även om jag som sagt inte har så mycket att jämföra med. Priset kan kännas lite avskräckadne, men till ansiktet vågar jag inte chansa. (sorry för liten mobilbild i inlägget här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar