onsdag 20 augusti 2014

Dagens öga med Clinique Grandest Gold

Det är inte lätt att visa min tjusiga nya Chubby Stick Shadow Tint for Eyes 14 Grandest Gold (färgprov) från Clinique, men här är ett första försök. Ni får helt enkelt ta mitt ord på att det är en riktigt snygg skugga!

Utöver nya pennan använde jag braiga nyheten Face Sculptor från IsaDora med tillhörande borste, sommarfavoriten Almost Powder Makeup spf 15 och Superprimer Color Corrects Redness (recension här!) båda från Clinque Quickliner for Eyes Intense i Intense Mindnight från samma märke, The Body Shops nya ögonprimer InstaBlur Eyes, nya maskaran Lash Power Feathering Mascara från Clinique och Chubby Stick Shadow Tint for Eyes 14 Grandest Gold (färgprov).

4 kommentarer:

  1. Jag är väldigt sugen på att köpa en Chubby Stick för ögonen, då jag verkligen gillar de för läpparna. Hur sitter färgen på ögonlocket? Glider den av efter ett tag?
    Och hur skiljer sig denna guldiga penna mot den beiga?
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chubby Sticksen sitter bättre än motsvarande pennor från andra märken som jag har provat. På mig sitter de nästan hela dagen utan primer, och hela dagen med primer. Den beigea (färgprover: http://skimmerskuggan.blogspot.se/2014/04/provshoppat-cliniques-nya-svenska.html) är lite mer neutral än den vitguldiga (http://skimmerskuggan.blogspot.se/2014/08/shopping-clinique-grandest-gold.html). Grandest Gold är liksom lite mer pärlemorig och duokrom i guld/vitt. Spring iväg och testa dem på handen, vet jag! Om jag bara skulle välja en hade jag valt den beigea, men det beror ju på vad man är ute efter ;) Lycka till!

      Radera
    2. Tack för utförligt svar! Jag ska försöka masa mig iväg till stan och testa färgerna. Men som trött småbarnsmamma tror jag att jag kan våga mig på en internetbeställning utifrån din beskrivning. Beige får det bli!

      Radera
    3. Det där med trött småbarnsmamma känner jag verkligen igen... Phu! Lycka till och hopps du blir nöjd :)

      Radera