onsdag 13 augusti 2014

Recension: The Body Shop Vitamin E Aqua Boost Sorbet

Recensioner och nyheter krockar lite i pipelinen nu, men idag är det recensionsdags! Vitamin E Aqua Boost Sorbet (50 ml/ 215 kr) från The Body Shop är en läskande sorbet lovar att hålla huden återfuktad i 24 timmar med hjälp av små mikroskopiska sfärer fukt som fungerar som små små vattenreservoarer åt huden. Vetegroddsolja, Community Fare Trade-producerat sheasmör och sojaolja hjälper också till att bevara fukten. För att huden inte ska bli blank innehåller sorbeten även mineralpartiklar som absorberar fett.

Vi börjar bakifrån: Eventuellt blänk kan jag faktiskt inte uttala mig om, eftersom jag endast testat  Vitamin E Aqua Boost Sorbet som nattkräm. På dagen vill jag nämligen ha solskydd åtminstone under sommarhalvåret. 

På natten har den funkat fintfint, även om den har tugg konkurrens i min vanliga nattkräm, snarlika fuktbomben Moisture Surge Intense Skin Fortifying Hydrator från Clinique. Aqua Boost Sorbet ger nästan lika mycket fukt. När jag började testa den i vårar hade jag önskat lite mer fukt, men under de riktigt varma månaderna i kombination med att min hy blivit fetare av graviditeten funkar den bra.
Betyg: 4 av 5
En skillnad mellan Moisture Surge och Aqua Boost Sorbet är att den senare är parfymerad. Den doftar gott av ros, om än något starkt för min smak. Om man är ute efter en fuktbomb med god doft men utan SPF tror jag att Aqua Boost Sorbet kan vara en riktig hit! Även priset bör nämnas, Moisture Surge kostar dubbelt så mycket. Jag tycker som sagt att den  är snäppet bättre (ock föredrar oparfymerat i ansiktet), men den är inte dubbelt så bra, så vilken man väljer kan vara en prioriteringsfråga. Hur väljer ni? Har ni testat The Body Shops Vitamin E Aqua Boost Sorbet?

8 kommentarer:

  1. Låter som något för mig! Jag gillar parfymerade produkter och gärna ros. :)

    SvaraRadera
  2. Blir tveksam när du nämner rosdoften, annars lät det bra. Jag som har känslig hy och lätt för att få doftrelaterad huvudvärk känner dock att jag nog får hoppa över den. Oparfymerat ja tack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är nog Cliniquen ett bättre val för dig!

      Radera
  3. Igen, parfym i hudvård? Har vi inte kommit längre än så? Suck.

    SvaraRadera
  4. Har även jag provat denna cremen och tycker väl i det stora hela att det är en ok produkt, men inte mer. Under dagen så blir jag matt den första timmen, men sen blir jag flottigare än med andra mattande cremer/vanliga fuktgivande dito. Funkar ok på natten, gav upp på den som dagcreme(har faktiskt mest använt den i dekolltaget). Gillar inte doften alls. Visst är Cliniques variant dyrare, men för mej passar den mycket bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det ju ändå kul att testa billigare varianter, då känns de dyra mer lönt att köpa så att säga :)

      Radera