torsdag 21 augusti 2014

Lancôme Cils Tint – semipermanent maskara


Jag har nyligen fått nys om en himla spännande nyhet från Lancôme, nämligen den semipermanenta ögonfransfärgen Cils Tint. Den ska ge färg som håller i upp till tre dagar, och är alltså ett slags mellanting mellan fransfärgning och maskara. Låter som en himla smidig lösning över helgen, en friluftssemester eller varför inte när ens barn drar igenom en utvecklingsfas?

Helgmaskaran Cils Tint sitter som sagt i tre dagar och försvinner sedan gradvis, utan att smula. Trots att Cils Tint håller länge ska borttagningen vara enkel med exempelvis Lancômes ögonmakeupremover Bi-Facil (eller annan tvåfasremover, förmodar jag).

En skillnad mot traditionella maskaror  är att Lash Lacquer-formulan inte innehåller något vax. Den lättflytande konsistensen är som ett hållbart och färgmättat bläck vilket ger en ren och djup svart färg som ger ögonen karaktär på ett naturligt och effektfullt sätt.

Borsten i Cils Tint är speciellt designad för att kunna täcka varje ögonfrans med färg samtidigt som den separerar dem perfekt. Frans för frans färgas från rot till topp med en oanad precision. Resultatet ska bli vackert böjda svarta fransar.

Cils Tint kostar cirka 290 kronor och finns i butik från och med mitten av maj 2014. Jag är otroligt nyfiken Cils Tint. Hur ser det ut för er? Någon som testat?

6 kommentarer:

  1. Jag läste om denna när Kicks började sälja den i juni, men jag hittade ingen som testat och recenserat den. Verkade perfekt för sommarens övernattningar i sommarstugor och husvagn med dåligt med rinnande varmvatten att tvätta sig i. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till precis sådant verkar den helt perfekt!

      Radera
  2. Oj denna har jag missat, har inte ens sett den uppmärksammas eller så har jag bara missat. Verkar ju perfekt ju :) Om den fungerar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade också helt missat den. Är nu grymt sugen på att testa! Tror det är lancome-gwp på Kicks eller åhlens just nu....

      Radera
  3. Jag har läst om den tidigare men inte testat den, skulle gärna läsa en recension:) Just nu är mina fransar nyfärgadeoch det är rätt skönt faktiskt, men det kan ju ibland finnas tillfällen när man inte riktigt har tid och lust att göra en riktig färgning och då kan ju detta vara smart:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vill ju gärna veta lite mer om hur denna skiljer sig från en färgning. Jag brukar också färga, men det blir ändå ganska mesigt. Kanske blir det ett mellanting mellan färgning o maskara med Cils Tint?

      Radera