måndag 11 augusti 2014

Dagligt solskydd från Clinique - favoriter

Här ser ni tre ansiktsfavoriter från Clinique som hängt med mig så gott som alla dagar hela sommaren. Solskydd är ännu viktigare an vanligt när man är gravid!

Ögonkrämen Superdefense SPF 20 Age Defense Eye Cream är både bra och skön. Jag gillar att ha specifikt solskydd just för den tunna huden kring ögonen. Det är ju särskilt där man vill undvika rynkor! (Följ länkar i produktnamn för att komma till recensionerna.)
Den uppdaterade versionen av Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizergillade jag lika mycket som föregångare, om inte mer. Detta är min all time favourite av dagkrämer med SPF. Finns alltid ny burk i reserv hemma.
Even Better Dark Spot Defense SPF 45 är ett bra komplement när jag vill öka solskyddsfaktorn. Lätt och fin i konsistensen.
Just nu testar jag även nya superserumet Clinique Smart Custom-Repair Serum, följ länken för att läsa mer.

4 kommentarer:

  1. Ja clinique är grymma på solskydd tycker jag! Har haft deras city block spf 25 hela sommaren och inte bränt mig en enda gång :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag också använt en hel del, himla bra!

      Radera
  2. Är spekulant på ögoncremen till nästa sommar! Måste testas.

    SvaraRadera