lördag 30 augusti 2014

Recension: The Body Shop Body Scrub Early Harvest Raspberry

I början av sommaren släppte The Body Shop serien Early Harvest Raspberry. Sedan dess har det doftat hallon både hemma och sommarstugan! Jag tänkte berätta vad jag tycker om produkterna i serien, och börjar med Body Scrub Early Harvest Raspberry som också var den jag var mest nyfiken på från början.

Body Scrub Early Harvest Raspberry  (200 ml/195 kr ) är mycket lik Blueberry Body Scrub-Gelee som kom tidigare i våras. Den ser verkligen ut som sylt! Hallonvarianten har bättre riv än vad jag minns att blåbärsditon hade och det är bra tycker jag. Doften är fantastisk. Stark, men himla god och fruktig, inte alls sötsliskig eller syntetisk. Tummen upp. Enda nackdelen (utom den uppenbara; burken) är att själva produkten inte är så dryg. Det gör ju å andra sidan problemet med den något ohygieniska förpackningen mindre, så det kanske kan vara okej ändå.

Resten av gänget ser ni här, korta omdömen om dem följer:
  • Shower Gel (250 ml/85 kr) - bra och trevlig, inga konstigheter.
  • Body Butter (200 ml/185 kr) - härligt krämig och återfuktande!
  • Body Lotion (250 ml/155 kr) - i lättaste laget för mig, men fungerar fint riktigt varma fuktiga dagar.
  • Eau de Toilette (30 ml/155 kr) - nja. För mycket frukt och bär för mig, jag vill ha mer sammansatta dofter.
Doften på hela serien känns somrig och kul Stort plus att den inte är för söt. Kanske blir det lite mycket om man går all in med alla produkterna, men åtminstone skrubben, kropssmöret och duschkrämen kommer att gå åt här. Detta trots att maken klagar på att han känner doften från duschen ända ner till soffan...

6 kommentarer:

  1. Luktade på skrubben idag när jag var inne i butik men blev inget köp för mig denna gång. Den luktade fantastiskt gott dock, och såg väldigt smaskig ut dessutom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir nästan sugen på att äta upp den ;)

      Radera
  2. Jag har duschkrämen och även eau de toiletten.
    Doften är ljuvlig men den sitter nästan bättre från duschkrämen än från eau de toiletten.
    Fast deras andra parfymer dunstar ju också nästan på en gång.
    Lite trist tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte testat just denna edt:n, men tex Fijian Water Lotus tycker jag sitter kvar lagom länge. Det kan säkert vara lite individuellt! Men det låter ju lite skumt att duschkrämens doft sitter längre...

      Radera