måndag 6 december 2010

Recensioner: Nattkräm och dagkrämer från ACO FACE plus


Först ut i den utlovade recensionsveckan är dessa tre ACO-krämer! Tidigare i höstas testade jag mig igenom några av ACOs nytillskott i serien FACE plus. Jag fick en nattkräm och två dagkrämer, en lättare och en tyngre. Alla produkterna verkar skyddande och är anpassade för mogen hud. Läs mer detaljerat om dem i mitt tidigare inlägg, eller hos ACO själva!

Även om produkterna är anpassade för just mogen hy, kan de naturligtvis fungera även för yngre personer med hudtyp åt det känsligare eller torrare hållet (tex på mig!). Jag har själv testat nattkrämen och den lättare dagkrämen, medan min mamma fick med sig den rikare dagkrämen hem till sig för testning.

Jag börjar med nattkrämen FACE plus Night Cream (105 kr) som ska skydda, mjukgöra, släta ut torrhetslinjer och ge huden spänst. Den lever faktiskt upp till sina löften. En riktigt bra nattkräm för alla som vill ha en rikare kräm i till bra pris i smidig förpackning och med mild parfym. Om jag ska shoppa nattkräm i denna prisklassen kan jag absolut tänka mig att köpa produkten igen, och det kan även min mamma tänka sig att göra. Bra jobbat med en produkt som passar både 28- och 57-åringar!
Betyg: 4 av 5
Den lättare dagkrämen FACE plus Face Cream Light (99 kr) var inte heller dum. Den återfuktar ganska bra, men lämnar antydan till hinna på huden. Jag blir lite blank framåt lunch och den känns inte helt kompatibel med min mineralfoundation. Kanske funkar den bättre för äldre hud? Pluspoäng för att den är oparfymerad!
Betyg: 3 av 5
Om FACE plus Day Cream (99 kr), som ska ge näring, fukt och lyster tyckte min mamma att den håll sitt löfte. Hennes hud känns smidig hela dagen utan att hon blir blank. Hon använder Cliniques Almost Powder ovanpå, och det funkar bra ihop med FACE plus Day Cream. Den fungerar däremot inte tillsammans med den färgade dagkrämen Lancôme Hydra Zen Teinté Neurocalm (de gifte inte ihop sig), vilket drar ner betyget något.
Betyg: 3 av 5
Sammanfattningsvis är detta en riktigt bra serie i sitt prissegment. Bra och enkla produkter utan krångel! Perfekt julklappstips till alla mammor! Uppdatering: Exempelvis det fina kittet här till vänster finns hos Apotek Hjärtat. (Oj, oj, glömde visst bilden först!)

4 kommentarer:

  1. Jag blir sugen på nattkrämen faktiskt, jag brukar alltid bli så torr på vintern men jag har faktiskt aldrig testat en nattkräm. Kanske skulle hjälpa på lite av torrheten :)

    SvaraRadera
  2. Honi: Det skulle den säkert!

    SvaraRadera
  3. Jag är i stort behov av dag- och nattkräm till min torra (och förmodligen mogna *suckar*) hy. Alla recensioner är till stor hjälp - jag har ingen aning om vad jag ska välja!

    SvaraRadera
  4. Språkvårdaren: Trava iväg till ett apotek och spana in dessa! Passa på att att spana in Cliniderm och Avène när du ändå är där =)

    http://skimmerskuggan.blogspot.com/2010/05/sammanfattning-av-cliniderms-nya.html

    http://skimmerskuggan.blogspot.com/2010/08/avene-light-hydrating-cream-spf-20.html

    SvaraRadera