lördag 4 december 2010

Lördagsnaglar à la YSL


Idag passade jag på att måla naglarna lite extra helgavnacerat i en så kallad "funky french-"manikyr inspirerad av Yves Saint Laurants höstlook Rock & Baroque. Jag använde IsaDora Wondernail 703 Petrol Posh och 176 Creamy Aubergine.



Jag vidhåller fortfarande att just IsaDoras lackkollektion är en av höstens starkaste. Alla färgerna är verkligen fina och lackkvaliteten är superb. Hoppas att de fortsätter i samma stil! Här har jag gjort manikyren på frihand. Det blir inte helt perfekt, men det är bra nog för att jag ska bli nöjd. Spillet på fingertopparna försvinner ju snabbare än lacket!

6 kommentarer:

  1. Grym färgkombination. Själv har jag nagellackspaus för mina naglar är så kassa och ingen nagelstärkare har hjälpt så jag testar nu smörja-metoden ett tag och ser om det hjälper. Handkrämer och mandelolja är det som gäller.

    SvaraRadera
  2. Aha är det så manikyren kallas, "funky french-"manikyr.

    Hihi jag visste inte om det, så jag kallade den för modern fransk manikyr :)

    Gillar också IsaDoras lack de har en hög kvalité på lacken.

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg manikyr! Gillar färgerna tillsammans.

    SvaraRadera
  4. Ninni: Tack! Oj, det låter inte kul med så ledsna naglar =( Hoppas att mandeloljan hjälper!

    Carina: Modern fransk låter nästan elegantare =) Ja, de gör riktigt bra lack!

    Nailtastic: Tack!

    SvaraRadera
  5. Sminkan: Tack! Posh Petrol är riktigt snygg, även den är mer turkos är petrol...

    SvaraRadera