måndag 7 oktober 2013

Två nya serum från Vichy

Titta vad jag hittade bland utkasten! Spännande nyheter från Vichy som absolut måste nå ut. Först och främst får Idéalia-serien (som jag gillade skarpt) tillskott i form av ett ännu vassare serum. Vichy Idéalia Life Serum (30 ml, 439 kr) lovar förbättring av hudens utseende med omedelbar lyster och jämnare hudton. Efter fyra veckor ska trötthetstecken blekna och porerna minska. Det ska också hjälpe huden att stå emot alla påfrestningar utifrån. Låter som klippt och skuret för småbarnsmammor (och pappor)!


Formulan är aspassad till känslig hud och, oavsett ålder eller hudtyp i övrigt. Serumet är tänkt att användas dagligen, under annat eller på egen hand (jag föredrar nog under annan kräm). Det går in snabbt i huden utan att lämn fet hinna.

Som andra produkter från Vichy innehåller serumet thermalskt källvatten från Vichy. Det är testat under dermatologisk kontroll och är utan parabener. Dock är det inte oparfymerat, såvitt jag kan förstå. Parfym eller ej, jag är, som ni förstår, sugen på att prova detta!


Även ögonområdet ska få sitt! Vichy Liftactiv Serum 10 Eyes & Lashes är Vichys första antirynkserum som också vårdar fransarna (15 ml, 349 kr). Utöver slätare hud kring ögonen utlovas stärkta ögonfransar och strålande hud. Serumet ska användas varje morgon på rengjord hud i ögonområdet och på fransarna. Det är testat under dermatologisk och oftalmologisk kontroll på känsliga ögonområden och på kontaktlinsanvändare och innehåller inga parabener.

Sömnlösa nätter och kisande mot solen på barnvagnspromenader tar ut sin rätt. Jag tror att även detta serum kan vara något för mig. Från att inte ha känt mig så rynkig tidigare tycker jag nu att jag skulle vilja ha en lite tuffare ögonkräm. Kanske kan denna passa? Vad tror ni om Vichy Liftactiv Serum 10 Eyes & Lashes och Idéalia Life Serum? Har ni testat? Vill ni testa?

Serumen lanseras nu i oktober. Vichys produkter finns endast på apotek.

6 kommentarer:

  1. Jag testat just nu Vichy Liftactiv Serum 10 Eyes & Lashes, fick en liten provtub och hittills så kan jag inte säga något negativt om den. Men måste testa längre för att kunna säga något mer. Men den är väldigt behaglig.

    SvaraRadera
  2. Det för ögon & fransar låter ju väldigt intressant och mycket fiffigt! Ska genast kolla in, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Jag håller på och testar båda två. För tidigt att ge något utlåtande ännu men det kommer så fort jag testat tillräckligt länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att höra vad du tycker!

      Radera