fredag 11 oktober 2013

Nyhet: The Body Shop Radience Collection

Något som verkligen muntrar upp i det begynnande höstmörkret är tjusiga smnikprodukter som dessa! The Body Shop presenterar under namnet Radience Collection fyra olika produkter som ska hjälpa till att ta fram det bästa i våra ansikten.

Ovan ser ni de skimrande puderkulorna Brush On (240 kr) Shimmer Waves (265 kr). Tanken är att man ska skulptera och framhäva med Shimmer Waves och "belysa" med Brush OnJag har redan hunnit testa lite och det blir verkligen fint. Fint och inte för discokuligt!

Att swatcha denna typen av produkter är svårt tycker jag. Kanske får ni ändå en uppfattning? Kulorna till vänster och vågorna till höger på fingrarna, tvärt om på övre bilden.

Nyanserna jag har fått är Brush On Sunlight och och Shimmer Waves Coral, de passar mig utmärkt, även om de är tänkta för olivfärgad hy. Pärlorna finns även i nyanserna Radience för ljusa hudtoner och Bronze för mörkare hud. Vågorna finns i Blush för ljus hud och Bronze för mörkare. Jag blir minsann nyfiken på att spana in dem också!


För att dölja och framhäva rekommenderas också The Body Shops pennconcealer Lightening Touch (185 kr). Den är ingen nyhet i sig men kommer nu även i en mörkaren nyans, 05, som ni ser här. Den är ju inget för mig, men jag har testat den ljusaste och den är inte dum alls! 

Lightening Touch Universal Highlighter (185 kr)är dock ny. Det är en rosaskimrande highlighter i pennform som sägs vara et trollspö som passar alla hudtyper. Jag har testat och är böjd att hålla med! Jag har många liknande produkter redan, de är verkligen snabbt sätt att se lite piggare ut med enkla medel. En liten klick på kindbenen, under ögonbrynet, vid inre ögonvrån eller för att framhäva läpparnas amourbåge gör underverk. Jag gillar!

Vad säger ni om Radience Collection? Är ni nyfikna! Om tillfälle ges (av snuvige sonen) ska jag försöka dela med mig även av de riktiga pressbilderna så att ni får se fler färger. Tills dess ska jag försöka masa mig hem till föräldrarna för lite extra avlastning i vänta på maken som jobbar och håller koll på badrumskillarna.

6 kommentarer:

  1. Skimmerpaletten känner jag igen, den fanns iaf i liknande form för rätt många år sedan. Minns att det var ett av mina allra första byten på Pret-ty, jag bytte till mig det av Linn aka Rocketqueen. Så det är en re-lansering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du minns! Jag tyckte också att jag kände igen den.

      Radera
  2. Ser ut att finnas mycket fint och användbart här. Tänkte faktiskt också att skimmerpaletten kändes bekant och Ninnis kommentar förklarade ju det.

    SvaraRadera
  3. Produkterna ser fina ut, men tror inte det är nåt jag kommer köpa. :)

    SvaraRadera