onsdag 9 oktober 2013

Höstnytt från IDUN Minerals

Mer fina höstnyheter här! IDUN Minerals levererar bland annat ett helt gäng med fina läppstift och två flytande concealers. Nu ska vi titta närmare på dem:

Läppstiften är i vanlig ordning namngivna efter nordiska växter: Björnbär, Hjortron, Jungfrubär, Körsbär, Nypon och Vinbär (oklar ordning) och kostar 189 kronor styck. Formulan ska vara välpigmenterad och innehåller bland annat högrenade mineraler och närande mjukgörande nordisk hjortronolja.

Bland höstnyhterna finns också två flytande mineralconcealers, som täcker och ljusar upp. De heter Havre och Raps.

Retractable Kabuki Brush (195 kr) och svarta vattenfasta maskaran Vatn är inga nyheter, men de får vara med ändå! Maskaran har jag inte testat, men borsten är grym. Faktum är att den är en av de bästa kabukis jag testat. Mjuk som få och den funkar till allt; foundation, bronzer eller rouge!

Ser ni något särskilt ni gillar? Jag är mycket sugen på läppstiften och nyfiken på concealerarna!

9 kommentarer:

  1. Ja jag är nyfiken på concealerna och kabukiborsten. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är sugen på läppstiften och concealerna jag med. Har höga förhoppningar eftersom allt annat jag testat är så bra.

    SvaraRadera
  3. Nyfiken på mascaran! Sen älskar jag läppstift, så dom kommer jag att kolla in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De Idun-maskaror jag har testat har varit toppenbra!

      Radera
  4. Jag tycker läppstiften ser väldigt fina ut!

    SvaraRadera