torsdag 24 oktober 2013

Recension: The Body Shop Tea Tree Cool & Creamy Wash

Här ser ni en rengöring som lovar att vara tuff mot orenheter och bakterier, men snäll mot huden. Den innehåller Tea Tree-olja som verkar djuprengörande, mentol som svalkar men också marulaolja och sojaolja som mjukgör.

Jag har testat Tea Tree Cool & Creamy Wash från The Body Shop (100 ml, 115 kr) lite till och från ett bar tag, och gillar den mycket. Jag har för känslig hud för de rengöringar som traditionellt riktar sig mot orenheter är ofta för tuffa för mig. För mesiga rengöringar, däremot gör inte alltid jobbet tillräckligt bra. Efter första användning trodde jag att den skulle vara för stark, men den visar sig vara riktigt bra. Jagar framförallt fram den veckan före mens, då känns den klockren. Kul med en bra rengöring som håller vad den lovar! Plus för snäpplock på tuben!
Betyg: 5 av 5
Masken Tea Tree Face Mask i samma serie  gillar jag också, läs min recension här.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar denna med :) Köpte tom en fullstor burk av tea tree masken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar också på att göra det!

      Radera
  2. Ordet creamy lockar alltid mig... Låter så mysigt.

    SvaraRadera