tisdag 29 oktober 2013

Recension: St.Tropez Tan Enhancing Polish och Tan Enhancing Moisturiser

Nu är de här - bilderna som blir sunkigt mörka trots att de är tagna mitt på dagen... Bäst att istället fokusera på ämnet för inlägget, nämligen mitt omdöme om två nya kroppsprodukter från St.Tropez!

Tan Enhancing Polish och dito Moisturiser (200 ml, 198 kr styck) ska hjälpa till att behålla sommarens färg. Skrubben ska innehålla mjuka skrubbkulor, och exfoliera döda hudceller utan att irritera och på så sätt förbereder huden för BUS eller sol. 

Tan Enhancing Moisturiser återfuktar med sheasmör, aprikos, jojoba och aloe vera. Jag trodde först att den hade lite BUS-effekt, men det har den inte. Hade den haft det hade jag gillat den ännu mer.

Skrubben gillar jag väldigt mycket. Den är riktigt finkornig och kornen är jättemånga, vilket ger perfekt riv. Kroppslotionen är helt okej. Den återfuktar ganska bra (men inte lika bra som husguden HTH), sjunker in snabbt och lämnar ingen hinna. Båda förpackningarna är smidiga och den mjuka blommigt nytvättade doften fin. Bra betyg till båda!
Tan Enhancing Polish Betyg: 5 av 5
Tan Enhancing Moisturiser Betyg: 4 av 5

2 kommentarer:

  1. Det låter som bra produkter men för mig som sällan blir så brun tvivlar jag på att de skulle göra så stor skillnad...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm, just det jag glömde uttala mig om just det. De gör nog varken mer till eller från än andra skrubbar och lotioner, men var trevliga just som skrubb och lotion :)

      Radera