lördag 19 oktober 2013

BB-kräm från ACO

Bland alla spännande nyheter som jag inte hunnit berätta om än finns en som sticker ut: en BB-kräm från svenska apoteksmärket ACO. Äntligen! ACO BB Cream (119 kr/ 50ml) ska ha följande fördelar:
  • Kombinerad dagkräm och smink med matt finish.
  • Jämnar ut hudtonen och täcker ojämnheter.
  • Lämnar huden mjuk och återfuktad.
  • Innehåller fuktighetsbevarande ämnen, exempelvis glycerin och sorbitol.
  • Mjukgör med sheasmör och bomullsfröolja.
  • Skyddande vitamin E.
Den är oparfymerad och innehåller, vad jag kan se, inget solskydd. Det var lite synd, men det kanske känns okej ändå såhär på vintern? Jag låter nämligen inte BB-krämer ersätta dagkrämen helt, och i dagkrämen har man ju ofta SPF. Min testtub är i nyansen Soft Beige. Det ska bli spännande att se om den passar! Jag är, som ni hör, himla pepp på att de svenska apoteksmärken hakar på trenden. Är ni lika nyfikna som jag?

Med denna rapport från mobilen önskar jag er en trevlig fredagskväll!

4 kommentarer:

  1. Finns det någon möjlighet att du skulle vilja fota baksidan eller skriva ner inci.

    SvaraRadera
  2. Ja det är synd att den inte innehåller spf, annars verkar den intressant!

    SvaraRadera