torsdag 14 maj 2015

Recension: Vichy Idéalia Eyes

Vichy Idéalia Eyes (279 kr/ 15 ml) ska vara en två-i-ettprodukt som förenar hudvård med makeup i en tub. Den lovar vackrare hud runt ögonen, med mindre skuggor, jämnare hudton, mindre mörka ringar och mer lyster.

Vichy Idéalia Eyes innehåller bland annat koffein och vitamin B3 och är berikad med Vichys kännetecken, det lugnande och stärkande thermalska källvattnet från trakten runt just Vichy. Jag blev sugen på den för att den såg ut att påminna om min favorit, Clinique Even Better Eyes Dark Circle Corrector.

Innehållet i tuben levererar verkligen, tycker jag. Den tunna huden runt ögat känns återfuktad både natt och dag och den ljusar upp och slätar ut en hel del, precis som Even Better. Det gillar jag extra mycket de dagar jag går helt osminkad.

Silikonapplikatorn däremot, blir jag inte klok på. Den känns lite hård och jag förstår inte vad den tillför jämfört med en helt vanlig tub. Jag upplever inte att man faktiskt kan applicera krämen med den. Då är Cliniques kylande metallapplikator betydligt bättre! Den senare är dock rejält mycket dyrare  (395 kr/ 10 ml) , vilket onekligen talar till Vichys fördel. Kanske är det en smaksak vilken man väljer? Ibland finns det även annat att ta hänsyn till, så som gåva-på-köpet-erbjudanden eller ta-tre-för-två... 
Betyg: 5 av 5
Applikatorn drar ner betyget från fem till fyra, men priset drar upp det igen. Summan av kardemumman är att jag verkligen gillar Vichy Idéalia Eyes och planerar införskaffa en ny tub när den gamla tar slut. Har ni testat Vichy Idéalia Eyes? Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Förpackningen verkar lite knepig men annars låter det som en bra produkt!

    SvaraRadera