lördag 9 maj 2015

Recension: The Body Shop Drops of Youth Bouncy Sleeping Mask


Paus i helgslappandet för recension! Föremålet är Drops of Youth™ Bouncy Sleeping Mask  (325 kr), det senaste tillskottet i  The Body Shops bästsäljande Drops of Youth-serie. Jag var vänligt inställd redan från början, eftersom  dunderserumet Nutriganics Drops Of Youth är ett av de allra bästa jag testat.

Konsistensen beskrivs i informationstexten som en minnesskumskudde för ansiktet. Masken ska vara formbar och ska sitta kvar över natten utan att tvättas av. Masken lovar att hjälpa hudens reparation under natten på traven så att man vaknar med ordentligt återfuktad, slätare och mer elastisk hud på morgonen.

Jag har testat ett bra tag, det är en väldigt skön mask! Konsistensen är minst sagt speciell, den är glidig och kladdig, men ändå okladdig. Svårbeskrivbart! Effekten är bra tycker jag. Huden känns verkligen återfuktad och skön, otrött, liksom, även efter slitiga amningsnätter. 

Innehållet är helt enkelt riktigt bra, men förpackningen är det sämre ställt med. Även om det följer med en spatel tycker jag att det är rysligt opraktiskt och lite ohygieniskt med burk. Att burken dessutom är av glas gör inte saken bättre (akta mitt fina badrum!). Trots att jag är så förtjust i maskens effekt kan förpackningen och det faktum att masken är ganska kladdig på ansiktet när man går och lägger sig göra att jag sträcker mig efter en annan mask istället på kvällen.
Betyg: 4 av 5
Att sätta betyg blir svårt! Jag kommer tveklöst att använda upp min burk, och kanske köpa en ny när innevarande är slut, men förpackningen gör ändå att det inte blir full pott. Nu är jag nyfiken: Vad tycker ni om The Body ShopDrops of Youth Bouncy Sleeping Mask?

2 kommentarer:

  1. Jag älskar den, men tycker som du att förpackningen var tanklös. Men jag pytsar upp den i en liten klämtub istället. Funkar utmärkt!//Helen

    SvaraRadera