onsdag 13 maj 2015

Grön onsdag med Surf & Sun


Till veckans  gröna onsdag  hos Karin på Vacker & Underbar bjuder jag på EOTD. Bilderna blev lite vattniga känner jag, men jag visar ändå.  Det är också så att snygga paletten Surf & Sun (färgprover)  från IsaDoras sommarkollektion Beach Club Summer make-up 2015 gärna kunde varit liiite bättre pigmenterad. Jag ska prova den lite mer, så får vi se om jag kan locka fram mer färg framöver!

Till detta öga är det den matta gröna skuggan och den skimrande beigea som kommit på ögonlocket.  Vi tar en titt på hela produktlistan:

Här ser ni vad jag använde till ögonen:


Och här ser ni vad jag hade i ansiktet i övrigt:

10 kommentarer:

  1. Tjusigt! Kan inte begripa hur du orkar blogga så mycket med två små =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, kan knappt jag heller :) Det är faktiskt inte så stor skillnad på att ha ett eller två barn. Mer ettbarnschock än tvåbarnschock för oss :) Jag orkar mer nu, mycket tack vare att Gustav sover mcyket bättre än vad hans storebror. Tror att nästan allt hänger på sömnen... Sen kanske detta är en övergående fas. När Gustav vill har mer underhållning kanske det blir lägre fart här :)

      Hehe, långt svar, men jag gillar också verkligen bloggen som kontrast till de mindre glammiga bitarna av småbarnslivet, precis som den kontrasterar bra mitt mitt tämligen oglamourösa jobb :)

      Radera
  2. Fin sminkning men ja, pigment är tyvärr lite av en bristvara i den här paletten:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, himla synd... Jag ska prova med lite olika baser framöver...

      Radera
  3. Fint, men trist med skuggor med kass pigment.

    SvaraRadera