måndag 11 maj 2015

Depend Hand SPA 3-step Treatment Kit och 3-step Action Nail Care Kit

På förra veckans presslunch hos Depend presenterades en massa spännande nyheter och gamla godingar. Jag tycker att det blir för mycket att titta på allt på en gång, så vi börjar med två olika trestegsrutiner för nagelvård. Depends duktiga PR-person och nagelexpert Beatrice vikten av vård innan lackning med hudvård innan smink - tåls att tänka på! Vem skulle sminka ansiktet utan att först rengöra och återfukta? Knappast någon!

Trestegsrutinerna Hand SPA 3-step Treatment Kit och 3-step Action Nail Care Kit säljs separat eller för sig. Ovan ser ni 75 ml-tuber hand-SPA för 79 kr styck. Rutinen rengör och avlägsnar döda hudceller, mjukgör och återfuktar. Jag måste verkligen hinna testa detta, inte bara för att delge er eventuella resultat, utan för att mina hårt arbetande mammahänder behöver det. Det får bli maj månads mål, helt enkelt! Depend tipsade också om att använda samma rutiner för fötterna. Det är mer än välbehövligt för mig. Måste ta tag i det också!

Handvårdsprodukterna är berikade med bland annat solrosolja, fjällkvanne, aloevera, kakosmör, sheasmör och antioxidanten vitamin e. I trestegs-SPA:et ingår:
steg 1 Hand Peeling - skrubba vänta 5 min skölj
steg 2 Mousturizing Gel  - massera och vänta tills den absorberats. Stärker hudbarriären.
steg 3 Silk Lotion avslutar behandlingen. Går snabbt in i huden.
Här ser ni kittet (99 kr) med 20 ml-tuber. Instruktioner och tips finns i förpackningen! Miniförpackningar är ALLTID bra, perfekt om man vill testa lite eller ha med sig på resan.

3-step Action Nail Care Kit (199 kr) ingår istället nagelbandspeeling, nagelolja och kräm:
Cuticle Peeling - viktigaste steget som avlägsnar döda hudceller och hjälper nageln att växa fortare. Berikad med aloe vera.
Grape & Avocado Oil - intensivvård för torra, spruckna,flisiga eller mjuka naglar. Bevarar fukt och ger näring. Innehåller druvkärneolja, avokadoolja, mandeloja och vitamin E.
Hand & Cuticle Cream - specialvård för torra tassar. Verkar återfuktande, mjukgörande och vårdande. Berikad med aloe vera, solrosolja, fjällkvanne, kakosmör, sheasmör, vitamin e och panthenol. Stärker hudens barriäregenskaper.
Nu gäller det bara att klura ut vilket av trestegen jag ska utvärdera först... Några idéer? Det enda jag spontant saknar i kitten är solskydd i sista steget. Solskydd till händerna är viktigt såhär års tycker jag!

Det var allt för idag. Framöver kommer vi att kika på removersystemet, de nya O2-lacken och en del specialprodukter för vackrare naglar.

4 kommentarer:

  1. Intressant! Depend har mkt spännande på gång...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, otroligt mycket nyheter på en och samma gång. Jag portionerar ut lite i taget :)

      Radera
  2. Dessa kit måste jag nog ta mej en titt på :) ser väldigt intressanta ut

    SvaraRadera