fredag 15 maj 2015

Recension: Cliniques Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40

Idag har recensionsturen kommit till Cliniques nya BB-kräm Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40.

Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 lovar lätt känsla och högt solskydd utan risk för tilltäppta porer eller finnar. Krämen ska dessutom hålla huden matt och skydda eventuella tidigare acneärr från att mörkna. Porer ska också se mindre framträdande ut. 

Jajemän, jag kan - glädjande nog - skriva under på allt detta! Egentligen är min hy lite torrare än vad Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 är avsedd för, men det gör ingenting. Med vanlig fuktkräm under (oftast  Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer) blir det just en lätt och naturlig bas som håller nere blänk. Appliceringen kan vara lite klurig eftersom produkten är lättflytande, men den känns å andra sidan precis så lätt på huden som jag gillar.

Stort plus i kanten för det höga solskyddet! Jag tänker mig faktiskt att det gör att jag knappt behöver annat solskydd, de dagar jag ändå är sugen på en lätt bas. Passande att denna recension hamnar just på en fredag, för Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 kan faktiskt koras till  fredagsfavorit direkt.

Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 kommer i de tre färgerna Light (färgprov), Medium och Deep. Jag har testat Light som var yttepyttelite för mörk för mig när jag började testa, men passar bra nu. Om den inte funkar hela sommaren kanske jag får slå till på en medium också! Eftersom krämen inte har allt för hög täckgrad tror jag att många kan hitta en passande nyans.
Betyg: 5 av 5
Högsta betyg! Kostar 295 kr för 30 ml. Parfymfri och allergitestad. 

6 kommentarer:

  1. Spännande. Den ska jag nog klämma lite på och se om jag kan hitta en nyans som passar.

    SvaraRadera
  2. Låter bra men jag tror jag behöver lite mer täckning än vad denna ger. Kanske till sommaren...

    SvaraRadera