söndag 31 maj 2015

Recension: IsaDoras Flashing Volume Instant Effect Mascara

Ibland är jag sämre på att komma till skott med att recensera produkter jag inte gillar. Nu blir det ändring på det! Jag brukar gilla IsaDoras maskaror, men Flashing Volume Instant Effect Mascara kommer jag inte överens med. Den lovar "fantastiska fransar med wow-effekt". 

Maskaran har en liten liten borste som ska göra det enkelt att komma åt. Den är dessutom ihålig och ska på så sätt få med sig mer maskara i ett enda drag. Mycket maskara kommer det onekligen. Trots den lilla borsten blir det kladdigt, på bilderna ovan har jag inte "städat." Definiera och separera gör den inte alls bra tycker jag. Volymen blir rejäl, vid ungefär varannan applicering. De andra gångerna blir det bara kladdigt och spindelbenigt.
Betyg: 2 av 5
Nej, Flashing Volume Instant Effect Mascara gillar jag inte. Vill du ha en bra volymmaskara från IsaDora, satsa på Volume Lash Styler eller Build-up Exrta Volume Mascara istället.



Vinn Depends nya gel-hybridlack 7day tillsammans med fem fina färger ur vårkollektionen 2105

8 kommentarer:

  1. Tack då vet jag vad jag inte ska testa. Jag rekommenderar verkligen Maybellines Lash Sensational. Borsten är lite speciell och första gången jag testade så blev jag inte nöjd men sen. Man får fina uppåtböjda fransar. Utan att behöva använda tång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm jag brukar inte gilla Maybelline, men det var å andra sidan väldigt länge sedan jag gav dem en chans :)

      Radera
  2. Jag är kluven till denna, ibland blir det bara klumpigt, och kladdigt, andra dar funkar den riktigt bra. Den är lite opålitlig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, väldigt ojämn! Det finns många som är bättre :)

      Radera
  3. Tycker borsten ser jätte skum ut, är nog inget för mej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland gillar jag sådana jättesmala borstar, men inte här!

      Radera
  4. Fröken Frodig6 juni 2015 kl. 12:05

    Håller med, diss från min sida också. Svårt att få snyggt och inget jag köper igen. Hållbarheten är dock bra tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hållbarheten var helt ok, men de flesta maskaror levererar på den punkten för mig...

      Radera