lördag 2 maj 2015

Recension: IsaDora Nude Sensation Fluid Foundation

Innan man hugger in på alla spännande nyheter kan man gott skriva färdigt en recension eller två som ligger på vänt, tänker jag.  Nude Sensation Fluid Foundation (169 kr, 30 ml) från IsaDora blir först ut! Nude Sensation Foundation lovar att förena sig perfekt med huden och lämnar ett perfekt "naket" resultat. Den ska vara mediumtäckande men byggbar med en “ingen make-up”- känsla på huden. Formulan ska passa alla hudtyper och ha en lugnande fuktgivande effekt.

Jag har testat nyansen Sand Beige som egentligen är för mörk för mig (misstänker att 01 Nude Porcelin skulle passa bättre). Hyn ser minsann riktigt fin ut (trots den felande nyansen). Produkten lägger sig varken i porer eller väck och formulan känns faktiskt ganska lätt samtidigt som den ger ordentligt med täckning. Den utlovade lugnande, fuktgivande effekten känns, det blir ingen pudrig känsla.  

Förpackningen är lite krånglig tycker jag. Glasflaskan känns nervös att handha över badrumskaklet och ibland får man med sig hela pipetten när man ska ta av det genomskinliga plastlocket. Det är också lite knepigt att formulan är så lättflytande, även om det är så den är tänkt att vara. Den är dock så dryg som utlovat, 2-3 droppar räcker till hela ansiktet. 

Sammanfattningsvis tycker jag att Nude Sensation Foundation är ganska bra och håller vad den lovar. Samtidigt finns det en uppsjö liknande produkter i samma prisklass just nu, så förpackningen avhåller mig troligen från att faktiskt masa mig iväg och haffa ett exemplar i rätt nyans. Har ni testat IsaDora Nude Sensation Foundation? Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Jag har bara testat min flaska nån gång faktiskt, känns inte riktigt som min typ av foundation men jag ska nog göra ett försök till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland behöver man ju testa under olika årstider tycker jag...

      Radera
  2. Inte provat. Tycker att det kan vara svårt att hitta rätt nyans bland Isadoras foundations. Det ska dra åt gult helst, men jag kommer undran med neutral, men allt känns så rosa? Kollar på din lilla bild här ovan och då kommer jag närmast Nude Almond, men det låter aningens för mörkt ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt med nyanserna! Jag är också ljus men gul och hittar faktiskt rätt ganska ofta hos IsaDora. Tyvärr väldigt sällan hos tex Clinique som jag annars gillar mycket...

      Radera